Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010
Καταφύγιο για κυβερνητικά στελέχη στα έγκατα του Λονδίνου - Φωτογραφίζοντας κάτι που ...επισήμως δεν υπάρχει!
Έναν µυστικό τόπο διαχείρισης κρίσεων, «καταφύγιο» για κυβερνητικά στελέχη στα έγκατα του Λονδίνου κατέγραψε και εκθέτει στη Θεσσαλονίκη ο Βρετανός Ντέιβιντ Μουρ.
Ο φωτογράφος πήρε άδεια να κάνει τη φωτογράφιση πριν δύο χρόνια ωστόσο επισήμως η κυβέρνηση αρνείται ότι αυτά που βλέπουμε στις φωτογραφίες υπάρχουν.
«Μάλλον έχω φωτογραφήσει το ανύπαρκτο», είπε στη διάρκεια διάλεξής του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης ο 49χρονος Ντέιβιντ Μούρ φωτογράφος και καθηγητής φωτογραφίας στο Central Saint Martins College του Λονδίνου, καθώς, όπως ανέφερε, «παρότι έλαβα τη σχετική άδεια να έκανα τη φωτογράφηση, σήμερα, δύο και πλέον χρόνια μετά, η επίσημη κυβέρνηση αρνείται επίσημα ότι αυτός ο τόπος υπάρχει…».
«The last things» τιτλοφορείται η σειρά φωτογραφιών, που συγκέντρωσε κατά τη διάρκεια της εξάμηνης δουλειάς του (από τον Σεπτέµβριο του 2006 ως τον Απρίλιο του 2007), που εκτίθεται στους χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της φετινής Φωτομπιενάλε.
Για την πραγματοποίηση της φωτογράφησης χρειάστηκε ειδική άδεια του υπουργείου Αµυνας µε την υποστήριξη του Συµβουλίου Τεχνών της Βρετανίας και πολύμηνη -και υπό συνθήκες απόλυτης µυστικότητας, συνεχών παρεµβάσεων, παρατηρήσεων και πρόσθετων απαγορεύσεων- δουλειά.
Στις φωτογραφίες ο θεατής «βλέπει» αποσπάσματα μιας μυστικής κρατικής τοποθεσίας του βρετανικού Υπουργείου Άμυνας, η οποία βρίσκεται κάτω από το έδαφος στο κέντρο του Λονδίνου και κανείς δεν γνωρίζει την ύπαρξή της. Ένα συγκρότημα με γραφεία, τηλεοπτικά στούντιο, υπνοδωμάτια και αίθουσες συσκέψεων, το οποίο έχει σχεδιαστεί και είναι πλήρως εξοπλισμένο για να χρησιμοποιηθεί σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ως κέντρο διαχείρισης κρίσεων…
«Ουσιαστικά πρόκειται για το κράτος με την πλέον ωμή μορφή του», χαρακτηρίζε τις συνθήκες της φωτογράφησης ο Ντέιβιντ Μούρ, ενώ, μιλώντας στον τίτλο της σειράς φωτογραφιών του («Τα τελευταία πράγματα») σημείωσε ότι πρόκειται ουσιαστικά για σημειολογική αναφορά σε έννοιες μάλλον μεταφυσικές όπως «κόλαση», «καθαρτήριο», «παράδεισος» κ.α.
Πολλές φωτογραφίες του βρετανού φωτογράφου Ντέιβιντ Μουρ από τον «ανύπαρκτο», επισήµως, χώρο των µυστικών υπηρεσιών έχουν µεταβληθεί - τροποποιηθεί ψηφιακά, ύστερα από αίτηµα του υπουργείου Αµυνας, όταν έκρινε ότι αφορούσαν ευαίσθητες πληροφορίες. Με τον τίτλο «Τhe last things» ο φωτογράφος κυκλοφόρησε έναν τόµο µε κείµενα από ένα ιδιότυπο ηµερολόγιο, που κρατούσε κατά τη διάρκεια της πολύµηνης φωτογράφισης, καθώς και δοκίµια των επιµελητών της έκθεσης.
Η έκθεση της Θεσσαλονίκης θα είναι ανοιχτή για το κοινό ως τις 30 Σεπτεμβρίου.
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
πηγή: http://24wro.blogspot.com/2010/09/blog-post_9585.html