Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010
Ξένη γλώσσα και στο νηπιαγωγείο!
Σημερινό άρθρο της εφημερίδας ΗΜΕΡΗΣΙΑ καθώς και άλλα δημοσιεύματα στον τύπο κάνουν λόγο για την πιθανότητα εισαγωγής εκμάθησης ξένης γλώσσας ακόμη και στα νηπιαγωγεία! Όπως φαίνεται το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει (;) αντιληφθεί ότι μαθητές που τελειώνουν ακόμη και το Λύκειο πολλές φορές αδυνατούν να χειριστούν, έστω και στοιχειωδώς, την ελληνική γλώσσα. Αντί να οργανώσει μεθοδικά την πληρέστερη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία προωθεί την εκμάθηση της αγγλικής ακόμη και από τα νήπια ελληνόπουλα.
To άρθρο της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ (9/9/2010):
Ακόμη και από το νηπιαγωγείο είναι πιθανό να ξεκινά στο μέλλον η εκμάθηση ξένης γλώσσας, εφόσον επιτύχει το εγχείρημα της διδασκαλίας των Αγγλικών για πρώτη φορά από φέτος στη Α΄ και τη Β΄τάξη των 800 ολοήμερων δημοτικών σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Σήμερα, στα συμβατικά δημοτικά σχολεία η διδασκαλία των Αγγλικών ξεκινά από τη Γ΄ τάξη, όταν σε πολλές χώρες της Ευρώπης -όπως Αυστρία, Γαλλία, Εσθονία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Σουηδία και Νορβηγία- τα «πρωτάκια» μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα.......
Εως το 2013
«Εάν το εγχείρημα αποδειχθεί επωφελές και κοινωνικά αποδεκτό και σε μας, θα γενικευτεί μέχρι το 2013, ενώ θα μελετηθεί και η πιθανότητα να προσφέρεται πρόγραμμα εκμάθησης της ξένης γλώσσας και στο νηπιαγωγείο, όπως συμβαίνει ήδη σήμερα στο Βέλγιο, την Ισπανία και τη Μάλτα», τονίζει η κ. Βασιλική Δενδρινού, επιστημονική υπεύθυνη του ειδικού προγράμματος που εκπόνησε η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών για την εκμάθηση των Αγγλικών στις Α΄ και Β΄ τάξεις δημοτικού. Το κείμενο των σχετικών οδηγιών, που έλαβαν την έγκριση από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, εστάλη χθες στα σχολεία από τον ειδικό γραμματέα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας κ. Μιχάλη Κοντογιάννη.
Παράλληλα, εκπονείται «Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών» για όλες τις γλώσσες και όλα τα στάδια εκπαίδευσης (δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο). Στόχος είναι να παρέχεται η δυνατότητα επιλογών ώστε να μην είναι υποχρεωμένοι όλοι οι μαθητές να μάθουν τις ίδιες γλώσσες, την ίδια χρονική περίοδο και να έχουν όλοι το ίδιο επίπεδο γλωσσομάθειας. Ο βαθμός της ξένης γλώσσας, κατόπιν εξετάσεων, θα μετρά στο συνολικό τους βαθμό, ενώ όσοι το επιθυμούν, θα προετοιμάζονται να δώσουν εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
πηγή: http://thriskeftika.blogspot.com/2010/09/blog-post_5848.html