Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Προς εργασιακό εκτροχιασμό


ΟΣΕ: 24ΩΡΗ ΑΥΡΙΟ
Το σχέδιο νόμου βρίσκεται από το απόγευμα της Παρασκευής στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης που ολοκληρώνεται στις 20 Σεπτεμβρίου και μεταξύ άλλων προβλέπει την εκ βάθρων αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις.

Εκτός από την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και την επαναδιαπραγμάτευσή τους από μηδενική βάση, η κυβέρνηση ανοίγει τον δρόμο και για εργαζομένους δύο ταχυτήτων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εφόσον πραγματοποιηθεί η ιδιωτικοποίησή της.
Συγκεκριμένα, σε σχετικό άρθρο προβλέπεται η υπαγωγή στον νόμο του 2005 για τις ΔΕΚΟ όλων των κρατικών εταιρειών στις οποίες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η διοίκησή τους έχει εκχωρηθεί σε ιδιώτες. Ο νόμος προβλέπει πως οι νέες προσλήψεις γίνονται με βάση όσα ισχύουν στον ιδιωτικό τομέα, πως οι συμβάσεις μπορεί να είναι ορισμένου χρόνου και πως είναι δυνατή η πρόσληψη υπαλλήλου υπό το καθεστώς του δοκίμου.

Σημειώνεται πως για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κυβέρνηση επιδιώκει τη διάθεση του 49% σε ιδιώτη επενδυτή που θα αναλάβει -εν λευκώ- τη διοίκηση της εταιρείας.

Σε όλα αυτά οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται εκτός από τις παραδοσιακής μορφής κινητοποιήσεις, όπως οι απεργίες και οι στάσεις εργασίας, να προχωρήσουν και με άλλες μορφές διαμαρτυρίας. Στο έκτακτο Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), που πραγματοποιείται αύριο, θα εξεταστεί μεταξύ άλλων το ενδεχόμενο και της «λευκής απεργίας», στο πλαίσιο της οποίας οι μετακινήσεις των επιβατών θα γίνονται δωρεάν.

«Ξεκάθαρα η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια λάθη του παρελθόντος στον σιδηρόδρομο», λέει στην «Ε» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Ν. Κιουτσούκης. Προσθέτει ότι σύμφωνα και με μελέτες ειδικών, το Δημόσιο θα έπρεπε να καταβάλει στον ΟΣΕ τουλάχιστον 1,8 δισ. ευρώ ως αντιστάθμισμα για τα χαμηλά εισιτήρια και την κοινωνική πολιτική που ασκούσε ο οργανισμός από τα τέλη της δεκαετίας του '70 μέχρι και σήμερα. «Αν προσθέσουμε σε αυτά τα 7,5 δισ. που όπως αναγνωρίζει και η κυβέρνηση αντιστοιχούν στον δανεισμό που υποχρεώθηκε να καταφύγει ο ΟΣΕ, ελλείψει κρατικής χρηματοδότησης, μένει από το συνολικό έλλειμμα 1 δισ. που οφείλεται στην κακοδιοίκηση», λέει ο Ν. Κιουτσούκης.

«Δεν είναι δυνατό να φεύγει το τρένο από την Αθήνα στη 1.30, να φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 6.30 και στις 6.22 να έχει φύγει η ανταπόκριση για την Αλεξανδρούπολη. Ετσι όπως είναι το πρόγραμμα σήμερα, ευνοεί μόνο τα ΚΤΕΛ... Καταργήθηκαν επί Ν.Δ. τα μισά δρομολόγια στη γραμμή Λάρισα-Βόλος και διπλασιάστηκαν τα δρομολόγια των λεωφορείων. Η γραμμή Κρυονέρι-Αγρίνιο κόστισε 30 εκατ. για να ανακατασκευαστεί και αν πάτε τώρα εκεί έχουν ξηλωθεί οι ράγες και έγιναν πάσσαλοι για τις περιφράξεις ιδιωτών. Τι είναι όλα αυτά εκτός από κακοδιοίκηση;», διερωτάται ο πρόεδρος της ΠΟΣ.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κάνουν επίσης λόγο για προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργήσει σύγχυση γύρω από τις αποδοχές τους. «Ο ΟΣΕ χρωστά στο προσωπικό του 20.000 ημέρες ρεπό και 20.000 ημέρες αδειών. Είναι ημέρες ανάπαυσης που δεν τις παίρνουμε λόγω ελλείψεων στο προσωπικό. Δεν ευθυνόμαστε εμείς όμως γι' αυτό, είναι αποκλειστικά ευθύνη των διοικήσεων», σημειώνει.

ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=202504