Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, παρά τις γραπτές διαβεβαιώσεις που έδωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας, στα τρία βασικά αιτήματά τους που αφορούν το αναπτυξιακό, το συνταξιοδοτικό και το φορολογικό.
Στη διάρκεια της Πανελλαδικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, οι μεταφορείς αποφάσισαν σε ποσοστό 60-40 να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, εκτιμώντας ότι οι δεσμεύσεις του υπουργού δεν τους ικανοποιούν. Αναμένεται να κατευθυνθούν στο λιμάνι του Πειραιά.
Κατά τη συνάντηση σημειώθηκε μεγάλη ένταση, καθώς ήταν αρκετές οι φωνές που ζητούσαν την αναστολή των κινητοποιήσεων, αλλά οι πιο "θερμόαιμοι" ήταν ανυποχώρητοι, λέγοντας ότι "χάσαμε τα πάντα, δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε".
Επιστολή απέστειλε ο κ. Ρέππας νωρίτερα στην πανελλαδική τους συνέλευση στην οποία αναλύει τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση σχετικά με τα φορολογικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους θέματα.
Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:
"Η Κυβέρνηση συνεπής στις πολιτικές της δεσμεύσεις, επανέρχεται στο ειδικότερο θέμα που αφορά στη στήριξη των επαγγελματιών εμπορευματικών μεταφορών, ενόψει εφαρμογής του νέου νόμου. Τα σχετικά θέματα τέθηκαν στο πλαίσιο του διαλόγου τον περασμένο Αύγουστο.
Σε συνέχεια αυτού του διαλόγου, αλλά και των ανακοινώσεων της Κυβέρνησης τόσο κατά τη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής στις 14/9/2010 όσο και κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής που ακολούθησε, επαναλαμβάνουμε πιο αναλυτικά τις τελικές μας θέσεις:
Α. Όσον αφορά στα φορολογικά θέματα:
1. Σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
2. Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
3. Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
4. Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.
5. Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.
6. Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.
Β. Όσον αφορά στα συνταξιοδοτικά - ασφαλιστικά:
1. Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
2. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
3. Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
4. Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
5. Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.
Γ) Όσον αφορά στην ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο και την ενίσχυση με άλλα χρηματοοικονομικά μέσα:
1. Στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
2. Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε".
Η επιστολή αυτή φαίνεται πως αλλάζει και τη στάση των μεταφορέων, καθώς έχουν κάτι στα χέρια τους, όπως τόνιζαν χαρακτηριστικά, για να μπορέσουν να αποχωρήσουν από τα μπλόκα. Εκτιμάται ότι στη σημερινή Πανελλαδική συνάντηση των Ομοσπονδιών φορτηγών, βυτιοφόρων και γερανοφόρων οχημάτων, η πρόταση θα είναι υπέρ της αναστολής των κινητοποιήσεων.
Την ίδια ώρα, στα μπλόκα που έχουν στηθεί στις εθνικές οδούς και σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής παραμένουν παραταγμένα για 12η ημέρα τα οχήματα, ενώ επιδεινώνεται η κατάσταση στην αγορά, καθώς περισσότερα από οκτώ χιλιάδες κοντέινερ βρίσκονται στα τελωνεία της χώρας.
"Τα μεγαλύτερα προβλήματα από τις κινητοποιήσεις αντιμετωπίζονται στα τελωνεία, όπου έχουν εγκλωβιστεί πρώτες ύλες. Πολλές μεταποιητικές επιχειρήσεις δε μπορούν να λειτουργήσουν ενώ πρόβλημα υπάρχει και στις εξαγωγές", τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος μιλώντας στον Αθήνα 984.
Πηγή: www.athina984.gr