Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Έφτασε η ώρα για τα ΕΛΤΑ

Του ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΠΟΛΑ
Ο υπουργός Οικονομικών σε συνεντεύξεις του σε αμερικάνικα μέσα ενημέρωσης έκανε λόγο για σημαντική αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος από ξένες «αρπαχτικές» επενδυτικές εταιρείες για τον δημόσιο πλούτο που εκποιεί η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και την εφημερίδα "Wall Street Journal" επεσήμανε το μεγάλο ενδιαφέρον που παρατηρείται στον χώρο των επενδύσεων (έτσι ονομάζουν την αγορά των δημοσίων επιχειρήσεων από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα) από εταιρείες εντός και εκτός της Ευρώπης. Δήλωσε μάλιστα ότι τουλάχιστον μια μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών εκδήλωσε «ρητό ενδιαφέρον» αγοράς των ΕΛΤΑ.
Η κυβέρνηση, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια τις εξαγγελίες με βάση τις οποίες «έκλεψε» την ψήφο του ελληνικού λαού, προχωρά ακάθεκτη στην εφαρμογή του αναθεωρημένου Μνημονίου και ξεπουλά τα πάντα. Υλοποιεί ένα ευρύτατο σχέδιο γενικής εκποίησης και διάλυσης σε ό,τι έχει απομείνει από τον δημόσιο πλούτο και τις δημόσιες επιχειρήσεις (ΕΛΤΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ κ.λπ.), όπως εξ άλλου είχε ανακοινωθεί μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στις 3.6.2010. Προχωρά στην εκποίηση των δημοσίων επιχειρήσεων, στο όνομα της δήθεν εξυγίανσής τους και για το «καλό» του κοινωνικού συνόλου χρησιμοποιώντας μια καταιγιστική προπαγάνδα, συνεπικουρούμενη από φιλικά της μέσα μαζικής ενημέρωσης. Οι πραγματικές προθέσεις της είναι η παράδοση της δημόσιας περιουσίας στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Στις 5.10.2010 ανακοινώθηκε από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και η εκποίηση της αμυντικής βιομηχανίας (ΕΑΒ,ΕΑΣ,ΕΛΒΟ). Αυτή την εβδομάδα συζητιέται στην επιτροπή οικονομικών της Βουλής το νομοσχέδιο για τη διάλυση και το ξεπούλημα του ΟΣΕ. Η κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου δεν θα αφήσει τίποτε όρθιο από τον δημόσιο και κοινωνικό πλούτο. Και τώρα φαίνεται ότι ήρθε η σειρά και για τα ΕΛΤΑ. Η «διαρροή» στον Τύπο ότι σύντομα θα έρθει νομοσχέδιο για τα ΕΛΤΑ δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία.
Βέβαια, κάθε καλοπροαίρετος πολίτης, ακούγοντας τον υπουργό να λέει ότι έχει ήδη βρεθεί μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία που εκδήλωσε «ρητό ενδιαφέρον» για τα ΕΛΤΑ, ενώ δεν έχει κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο, θα αναρωτηθεί:
Πρώτα βρίσκεται ο αγοραστής (ευρωπαϊκή εταιρεία) και μετά κατατίθεται το νομοσχέδιο «πωλητήριο»; Μήπως για να εκδηλώσει «ρητό ενδιαφέρον», γνώριζε ρητά το ακριβές περιεχόμενο του νομοσχεδίου; Από πού το πληροφορήθηκε;
Γιατί βέβαια κανείς δεν θα πιστέψει ότι η μόνη πληροφόρηση της είναι το δημοσίευμα της "Ναυτεμπορικής".

Τι προβλέπει το ν/σ για τα ΕΛΤΑ βάσει των μέχρι σήμερα δημοσιευμάτων
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας "Ναυτεμπορική" (13.9.2010), η κυβέρνηση προχωρά άμεσα -μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου- στην κατάθεση νομοσχεδίου, με το οποίο αφενός τίθενται οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στη χώρα μας και αφετέρου δίνεται το λάκτισμα για τη διάλυση και το ξεπούλημα στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα των ΕΛΤΑ, υλοποιώντας έτσι τη δέσμευσή της απέναντι στην τρόικα.
Ένα νομοσχέδιο για την εκποίηση των ΕΛΤΑ που περιλαμβάνει την πλήρη εφαρμογή πανομοιότυπων προγραμμάτων που είχαν εξαγγείλει κατά καιρούς η προηγούμενες κυβερνήσεις της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ, που οδηγούσαν τελικά στη διάλυση και εκποίηση του οργανισμού.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, σύμφωνα με το δημοσίευμα, προβλέπει για τα ΕΛΤΑ:
1. Παραχώρηση στους ιδιώτες του 39% των ΕΛΤΑ -χωρίς βέβαια να αποκλείεται αύριο η πλειοψηφική ιδιωτικοποίησή τους- μαζί με το management του οργανισμού και των θυγατρικών του. Μειώνεται έτσι η συμμετοχή του Δημοσίου στα ΕΛΤΑ από 90% στο 51%. Και έπεται η συνέχεια.
2. Συρρίκνωση του ταχυδρομικού δικτύου και εκχώρησή του στους ιδιώτες.
3. Δυνατότητα εκχώρησης της «καθολικής υπηρεσίας» και στους ιδιώτες.
4. Προώθηση νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα περιλαμβάνει αυξήσεις στα τιμολόγια του ΕΛΤΑ επιβαρύνοντας τους Έλληνες πολίτες ακόμα περισσότερο σήμερα, που ασφυκτιά από την ακρίβεια.
Για τους εργαζόμενους στον οργανισμό δεν γίνεται καμία αναφορά στο σχέδιο νόμου. Είναι όμως περισσότερο από σίγουρο ότι η κυβέρνηση τους επιφυλάσσει τις «εκπλήξεις» που επεφύλαξε για τους εργαζόμενους της Ο.Α, του ΟΣΕ, των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και όλους τους εργαζόμενους της χώρας. Θα πρέπει να κάνει «ελκυστικά» τα ΕΛΤΑ στους υποψήφιους αγοραστές. Δηλαδή θα προχωρήσει:
Σε υποχρεωτικές συνταξιοδοτήσεις (με δυσμενείς όρους), σε κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, σε αλλαγές οργανογράμματος (με μείωση των θέσεων εργασίας) και κανονισμού εργασίας, σε εργασιακές διαθεσιμότητες, σε ημιαπασχόληση, σε μικρότερες αποδοχές, σε μετατάξεις, σε διάλυση εργασιακών σχέσεων, σε κατάργηση θέσεων εργασίας, σε κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
Τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., στο πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ακολουθούν, απαξιώνουν συστηματικά τις δημόσιες επιχειρήσεις με αντικειμενικό σκοπό είτε να δοθούν σε ιδιώτες είτε να προωθηθούν στον χώρο ιδιοτελή συμφέροντα μέσα από ένα πλέγμα ιδιωτικών ανταγωνιστικών συμφερόντων. Η ιδιωτικοποίηση τους ουσιαστικά προετοιμάζεται από καιρό με τη μεθοδευμένη απαξίωση τους ώστε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτή από την κοινωνία.
Η χώρα έχει ανάγκη από δημόσιες επιχειρήσεις, με παράλληλη προσπάθεια για την αναβάθμισή τους, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της χώρας. Σε μια διαφορετική κατεύθυνση, στον αντίποδα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα. Σε μια κατεύθυνση που θα υλοποιούν τον κοινωνικό, πολιτιστικό και αναπτυξιακό τους ρόλο.
πηγή: http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=573748