Το προσωπικό της στοίχημα, την εξάλειψη από τα σχολεία δηλαδή κάθε διδακτικού στοιχείου που ενισχύει την εθνική μας ταυτότητα, εξακολουθεί να υπηρετεί με επιμονή και σχολαστικότητα η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κυρία Θάλεια Δραγώνα. Σήμερα, μιλώντας στο “ ΘΕΜΑ” για τις αλλαγές που προωθούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, προτείνει την κατάργηση των Θρησκευτικών και της Νεότερης Ιστορίας ως υποχρεωτικών μαθημάτων στα σχολεία και τη μετατροπή τους σε μαθήματα επιλογής!
Η Ιστορία δεν είναι πασιέντζα κυρία Δραγώνα!
ΤΗΣ ΙΣΜΗΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΥ
“ Η Νέα Ελληνική Ιστορία, τα Θρησκευτικά και η Πληροφορική δεν χρειάζεται να είναι υποχρεωτικά μαθήματα”, υποστηρίζει η κυρία Θάλεια Δραγώνα. Η πρότασή της να καταργηθούν τα μαθήματα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών από τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων, μετά την Α’ Λυκείου, προκαλεί ήδη θύελλα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κλάδο.Η ίδια πάντως, μιλώντας στο “ ΘΕΜΑ”, δηλώνει ότι δεν κατανοεί τον θόρυβο που δημιουργείται, αφού η πρότασή της δεν εξαφανίζει τα μαθήματα από το πρόγραμμα διδασκαλίας!.....
Ανιστόρητοι κατ’ επιλογή
Η ίδια εξηγεί το σκεπτικό της με μια ρητορική ερώτηση: “ Δεν είναι καλύτερο να δημιουργηθεί ένα μικρό τμήμα με 12 μαθητές που αγαπούν την Ιστορία και θα ασχοληθούν σε βάθος με αυτή από το να διδάσκεται σε ένα τμήμα με 27 παιδιά, όπου ενδεχομένως κάποια από αυτά δεν αγαπούν πολύ το αντικείμενο;”.
Σύμφωνα με την κυρία Δραγώνα, η Ιστορία δεν αφορά πολλούς, ενώ τα Θρησκευτικά δεν χρειάζεται να ενταχθούν στη βασική ομάδα των μαθημάτων.
Όπως αναφέρει, “ η πνευματικότητα και η καλλιέργεια που προσφέρει η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι σημαντική, αλλά αυτό μπορεί να εξυπηρετηθεί με την ένταξη του μαθήματος στη λίστα των μαθημάτων επιλογής”. Εκκλησιαστικοί κύκλοι αντέδρασαν άμεσα στην υποβάθμιση των Θρησκευτικών φέρνοντας σε δύσκολη θέση την ηγεσία του υπουργείου. Η απάντηση κύκλων της κυρίας Διαμαντοπούλου είναι ότι “ τα όσα λέει η κυρία Δραγώνα είναι προτάσεις και όχι αποφάσεις”.
Η κυρία Δραγώνα, πάντως, από την πλευρά της επιμένει. “ Αν δεν γίνουν αυτά τα μαθήματα προαιρετικά, δεν θα βγει… η πασιέντζα”, δηλώνει χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι για να μειωθούν τα μαθήματα σε έξι-επτά κάποια πρέπει να μπουν σε λίστα επιλογής, από την οποία οι μαθητές θα κρίνουν ποια θα παρακολουθούν.
“ Είναι τα καλάθια μαθημάτων”, λέει η ίδια αν και ξεκαθαρίζει ότι όλες αυτές οι ιδέες αποτελούν έναν βασικό άξονα των προτάσεων που καλείται να δώσει στην υπουργό η ειδική επιτροπή στην οποία προεδρεύει και εξετάζει τις αλλαγές στο Λύκειο.
Οι αντιδράσεις δεν είναι λιγότερες όμως και για το μάθημα της Ιστορίας.
Όλες οι απόψεις στο τραπέζι
Το ταξίδι της κυρίας Διαμαντοπούλου στην Καλιφόρνια μπλόκαρε τις εξελίξεις και έτσι η επίσημη γραμμή του υπουργείου είναι ότι όλες οι απόψεις θα τεθούν σε διαβούλευση περί τα τέλη του μήνα.
Ο υφυπουργός κ. Γιάννης Πανάρετος θέλοντας να “ σβήσει” τη φωτιά που άναψε η κυρία Δραγώνα εκθέτει την ειδική γραμματέα δηλώνοντας ότι “ το μάθημα της Ιστορίας ήταν, είναι και θα είναι ένα κεντρικό, ουσιαστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών. Είμαστε ως λαός περήφανοι για την Ιστορία μας και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι”.
Στην ίδια γραμμή κινείται και η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, η οποία ξεκαθάρισε σε ομιλία της στη Βουλή ότι “ ο πυρήνας του Νέου Λυκείου είναι η εμβάθυνση και η ουσιαστική γνώση της νεοελληνικής γλώσσας, του πολιτισμού και της Ιστορίας”.
Πάντως οι διαβεβαιώσεις δεν έχουν φιμώσει τους φιλολόγους που διαφωνούν με τον αποκλεισμό από τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων γνωστικών αντικειμένων τόσο από τις θεωρητικές επιστήμες (Ιστορία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Φιλοσοφία) όσο και από τις αντίστοιχες θετικές (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία).
Ανιστόρητοι κατ’ επιλογή
Η ίδια εξηγεί το σκεπτικό της με μια ρητορική ερώτηση: “ Δεν είναι καλύτερο να δημιουργηθεί ένα μικρό τμήμα με 12 μαθητές που αγαπούν την Ιστορία και θα ασχοληθούν σε βάθος με αυτή από το να διδάσκεται σε ένα τμήμα με 27 παιδιά, όπου ενδεχομένως κάποια από αυτά δεν αγαπούν πολύ το αντικείμενο;”.
Σύμφωνα με την κυρία Δραγώνα, η Ιστορία δεν αφορά πολλούς, ενώ τα Θρησκευτικά δεν χρειάζεται να ενταχθούν στη βασική ομάδα των μαθημάτων.
Όπως αναφέρει, “ η πνευματικότητα και η καλλιέργεια που προσφέρει η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι σημαντική, αλλά αυτό μπορεί να εξυπηρετηθεί με την ένταξη του μαθήματος στη λίστα των μαθημάτων επιλογής”. Εκκλησιαστικοί κύκλοι αντέδρασαν άμεσα στην υποβάθμιση των Θρησκευτικών φέρνοντας σε δύσκολη θέση την ηγεσία του υπουργείου. Η απάντηση κύκλων της κυρίας Διαμαντοπούλου είναι ότι “ τα όσα λέει η κυρία Δραγώνα είναι προτάσεις και όχι αποφάσεις”.
Η κυρία Δραγώνα, πάντως, από την πλευρά της επιμένει. “ Αν δεν γίνουν αυτά τα μαθήματα προαιρετικά, δεν θα βγει… η πασιέντζα”, δηλώνει χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι για να μειωθούν τα μαθήματα σε έξι-επτά κάποια πρέπει να μπουν σε λίστα επιλογής, από την οποία οι μαθητές θα κρίνουν ποια θα παρακολουθούν.
“ Είναι τα καλάθια μαθημάτων”, λέει η ίδια αν και ξεκαθαρίζει ότι όλες αυτές οι ιδέες αποτελούν έναν βασικό άξονα των προτάσεων που καλείται να δώσει στην υπουργό η ειδική επιτροπή στην οποία προεδρεύει και εξετάζει τις αλλαγές στο Λύκειο.
Οι αντιδράσεις δεν είναι λιγότερες όμως και για το μάθημα της Ιστορίας.
Όλες οι απόψεις στο τραπέζι
Το ταξίδι της κυρίας Διαμαντοπούλου στην Καλιφόρνια μπλόκαρε τις εξελίξεις και έτσι η επίσημη γραμμή του υπουργείου είναι ότι όλες οι απόψεις θα τεθούν σε διαβούλευση περί τα τέλη του μήνα.
Ο υφυπουργός κ. Γιάννης Πανάρετος θέλοντας να “ σβήσει” τη φωτιά που άναψε η κυρία Δραγώνα εκθέτει την ειδική γραμματέα δηλώνοντας ότι “ το μάθημα της Ιστορίας ήταν, είναι και θα είναι ένα κεντρικό, ουσιαστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών. Είμαστε ως λαός περήφανοι για την Ιστορία μας και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι”.
Στην ίδια γραμμή κινείται και η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, η οποία ξεκαθάρισε σε ομιλία της στη Βουλή ότι “ ο πυρήνας του Νέου Λυκείου είναι η εμβάθυνση και η ουσιαστική γνώση της νεοελληνικής γλώσσας, του πολιτισμού και της Ιστορίας”.
Πάντως οι διαβεβαιώσεις δεν έχουν φιμώσει τους φιλολόγους που διαφωνούν με τον αποκλεισμό από τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων γνωστικών αντικειμένων τόσο από τις θεωρητικές επιστήμες (Ιστορία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Φιλοσοφία) όσο και από τις αντίστοιχες θετικές (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία).