
Αθήνα, Γιάννενα, Γιαννιτσά, Διδυμότειχο, Δράμα, Ελασσόνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Καστοριά, Κόνιτσα, Κρήτη (Χανιά, Ρέθυμνο, Αγ. Νικόλαος), Λάρισα, Λέσβος, Ναύπλιο, Ρόδος, Σέρρες, Τρίκαλα και Χαλκίδα ήταν οι πόλεις στις οποίες φωτογραφήθηκαν τζαμιά και άλλα ισλαμικά κτήρια. Φυσικά, τζαμιά και ισλαμικά μνημεία υπάρχουν και σε άλλες πόλεις.

Σύμφωνα με την Πιπιλή σε κάποια από αυτά τα τζαμιά η αναζήτηση περαιτέρω στοιχείων συναντούσε ‘εμπόδια’ καθώς το Υπουργείο είχε αποφασίσει να εκδώσει ειδικό βιβλίο για τα ισλαμικά μνημεία την Ελλάδα.

μελετήθηκαν, αποκαταστάθηκαν, κάποια παραδόθηκαν σε πολιτιστικές χρήσεις και παρουσιάζονται για πρώτη φορά όλα μαζί από το υπουργείο Πολιτισμού, σε έναν τόμο που επιχειρεί την πρώτη συνολική παρουσίαση της οθωμανικής αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.
Στις 26 έως και 28 Φεβρουαρίου 2010, στο αμφιθέατρο «Παναγής Παναγιωτόπουλος» της Πολυτεχνικής Σχολής διεξήχθη Σεμινάριο με θέμα «Αποκατάσταση Οθωμανικών Μνημείων». Το σεμινάριο που διοργάνωσε το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ. «κάλυψε θεματικές ενότητες ιστορικού, θεωρητικού και θεσμικού περιεχομένου καθώς και θέματα γενικού προβληματισμού σχετικά με τις μεθόδους και τις τάσεις αποκατάστασης των οθωμανικών μνημείων στο διεθνή χώρο. Επίσης, θα παρουσιαστεί ο τρόπος διαχείρισης και αποκατάστασης Οθωμανικών Μνημείων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό». Για τους σκοπούς του Σεμιναρίου κλήθηκαν να συμμετάσχουν επιστήμονες από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Τουρκία, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη, την Αίγυπτο.
Για την ανακαίνιση - συντήρηση του Φετιχιέ τζαμιού στην Αθήνα, - για το οποίο έχει ξεσπάσει σάλος για το ενδεχόμενο να επαναλειτουργήσει «για τις ανάγκες των χιλιάδων μουσουλμάνων (λαθρο)μεταναστών της Αθήνας – το υπουργείο Πολιτισμού ισχυρίζεται ότι υπάρχει «υποχρέωση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, που χρηματοδότησε την αναστήλωση των μνημείων της αρχαίας Αθήνας».

Την ίδια ώρα η Τουρκία προβαίνει σε… άλλου είδους «ανακαινίσεις», όπου ορθόδοξες εκκλησίες μετατρέπονται - μετά την ανακαίνιση - σε τζαμιά! Έτσι ο ηλικίας 178 χρόνων Ναός του Αγίου Δημητρίου στο βόρειο τμήμα της επαρχίας της Σηλυβρίας «ανακαινίζεται», αλλά, όπως γράφει η τούρκικη εφημερίδα «Μιλλιέτ», οι εργασίες ανοικοδόμησης περιγράφονται ως «αποκατάσταση του τζαμιού του Μεσοχωριού»!
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κτίσμα είναι εκκλησία, ακόμα και αν για ένα μικρό χρονικό διάστημα χρησιμοποιήθηκε ως τζαμί», αναφέρει με δηλώσεις στην εφημερίδα ο αρχιτέκτονας Οκτάϊ Εκιντζί.
Σχολιαστές σημειώνουν ότι πολλές παλαιές εκκλησίες, που εγκαταλείφθηκαν με την ανταλλαγή των πληθυσμών, όταν δεν χρησιμοποιούνται ως χώροι λατρείας, συχνά γίνονται αποθήκες, αχυρώνες, στάβλοι.

Αναφέρει επίσης την ίδρυση Αλβανικής οργάνωσης στην Έδεσσα, με απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Έδεσσας. Συνεχίζοντας λέει ότι οι αλλοδαποί εργαζόμενοι στο Νομό Πέλλας αριθμούνται στους 20.000 και στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι Αλβανοί Μουσουλμάνοι. Όλοι αυτοί «δεν διαθέτουν χώρο θρησκευτικής λατρείας. Η διάθεση Ισλαμικού τεμένους για τους αλλοδαπούς εργαζομένους είναι πλέον επιτακτική».

--- Σημειώνεται ότι η πρώην υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη, πριν τέσσερα χρόνια, είχε εκφράσει τη σκέψη ότι θα πρέπει να επαναλειτουργήσει το τζαμί του Μοναστηρακίου.

Τι θέση θα πάρουν οι σημερινοί μας άρχοντες όταν έρθει η ώρα; Θα υπακούσουν σε τέτοιους είδους αιτήματα, πιθανόν και διαμαρτυρίες χιλιάδων μουσουλμάνων ή και σε τυχόν πιέσεις από το εξωτερικό; Δυστυχώς, η εξάπλωση του ιού της 'εαυτοφοβίας' (που προξενεί το σύνδρομο της ‘εθνοφοβικής / φιλοπολυπολιτισμικής παραζάλης’), από τον οποίο φαίνεται ότι έχει πληγεί η πλειοψηφία των ταγών/λαγών του έθνους, κάνει το ερώτημα αστείο...
----------------------------------
Διαβάστε το άρθρο «Aν θέλουμε Χάλκη, θέλουν να συντηρηθούν όλα τα οθωμανικά τεμένη στην Ελλάδα!», όπου σε ρεπορτάζ της Μελαχροινής Μαρτίδου, αναφέρεται η προσέγγιση του θέματος από τον ιστορικό νομικό Ιωάννη Σιδηρά, που φιλοξενήθηκε στο δελτίο ειδήσεων του ράδιο Χρόνος 87,5fm καταγγέλλοντας τις αξιώσεις Νταβούτογλου με υπέρμετρα και δυσανάλογα «θέλω» από την χώρα μας επειδή έκανε κάποια στοιχειώδη κι επιβαλλόμενα βήματα εκδημοκρατισμού στα ζητήματα του οικουμενικού Πατριαρχείου τα οποία μετρούσαν για την ευρωπαϊκή της πορεία από την Ε.Ε.

………Είχαμε πει και άλλοτε ότι η κινήσεις τις οποίες η γειτονική χώρα κάνει υπέρ κάποιων δικαίων αιτημάτων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, σίγουρα συνδέονται και με τα ανταλλάγματα τα οποία θα ζητήσει. Κριτήριο όμως σε κάθε περίπτωση αυτά τα ανταλλάγματα να μην είναι υπέρμετρα και δυσανάλογα σε σχέση με αυτά τα οποία ικανοποιούνται ως προς τα δίκαια αιτήματα του Πατριαρχείου.
…… Είναι γνωστό το ανατολίτικο παζάρι – με παράδοση – από την οθωμανική αυτοκρατορία έχουν οι γείτονες μας, και σε αυτό τον στίβο ξέρουν να αθλούνται πολύ εποικοδομητικά και ωφέλημα για τα συμφέροντα τους, είναι καιρός πλέον να τεθούν οι κόκκινες γραμμές.
Δεν είμαστε αντίθετοι στο να λειτουργήσει ένα μουσουλμανικό τέμενος για τις θρησκευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων του νομού Αττικής, αλλά άλλο αυτό και άλλο το εξωφρενικό αίτημα να τεθούν σε λειτουργία όλα τα παλαιά τεμένη τα οποία κάποτε ανεγέρθησαν επί οθωμανικής αυτοκρατορίας και βρίσκονται σε καλή κατάσταση σε όλη την ελληνική επικράτεια!
Ένα αίτημα το οποίο δεν μπαίνει στις άλλες χώρες της οθωμανικής αυτοκρατορίας, που είχε φτάσει μέχρι την Αυστρία, δεν ζήτησαν από τις άλλες χώρες που υπήρξαν τεμένη την αναπαλαίωση, το ζήτησαν από την Ελλάδα, το ζήτησαν μόλις εμείς τους ζητήσαμε την Χάλκη.
Όλο το άρθρο ΕΔΩ
το είδα ΕΔΩ