Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2010

Δέκα Μητροπολίτες στὶς ἐπάλξεις τοὺς Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας

 


ΕΝΑΣ στρατὸς ἕτοιμος ἀνὰ πάσα στιγμὴ νὰ ἀντιμετωπίσει τοὺς «ἐχθροὺς» ποὺ βρίσκονται πρὸ τῶν πυλῶν τῆς Ἐκκλησίας ἔχει σχηματιστεῖ στὴ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας. Πρῶτος τῶν πρώτων «μαχητὼν» εἶναι ὀ Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.Ἀνθιμοςκαι ἀκολουθοῦν ἄλλοι δέκα «Ἀνθιμοι».
Πρόκειται γιὰ μητροπολίτες ποὺ βρίσκονται στὴν πρώτη γραμμὴ τοῦ πυρὸς καὶ εἶναι ἕτοιμοι ἀνὰ πάσα στιγμὴ νὰ πέσουν ὑπέρ πίστεως καὶ πατρίδος. Τρεῖς ἐξελέγησαν ἐπὶ ἀρχιεπισκοπείας Σεραφείμ, ἔξι ἐπὶ Χριστόδουλου καὶ ἕνας ἐπὶ κ. Ἱερώνυμου. Οἱ σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ Κράτους, τὰ ἐθνικὰ ζητήματα, οἱ σχέσεις μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο καὶ τὴ Ρωμαιοκαθολικὴ Ἐκκλησία καὶ τὶς προτεσταντικὲς ὁμολογίες, ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη καὶ μία σειρὰ ἄλλων θεμάτων βρίσκονται στὸ ἐπίκεντρό του ἐνδιαφέροντός τους. Ἔχουν θέσεις,τις ἐκφράζουν,ἐνῶ συνήθως συνεργάζονται μὲ ὅλες τὶς πλευρὲς τῆς Ἱεραρχίας στὴν προσπάθεια νὰ ὑποστηρίξουν τὶς ἀπόψεις τους:


Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος
Πνευματικὸ παιδὶ τοῦ Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης,τὸν διαδέχθηκε ἐπὶ Χριστόδουλουστη Μητρόπολη Ἀλεξανδρουπόλεως,φέροντας καὶ τὸ ὄνομά του. Πιὸ αὐθόρμητος καὶ μὲ σύγχρονο λόγο,ὁ κ.Ἄνθιμος ὁ νεότερος ἔχει δείξει ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ ὅτι τὸν ἀπασχολοῦν τὰ ἐθνικὰ θέματα. Ὅμως ὁ λόγος καὶ οἱ πράξεις τοῦ εἶναι πιὸ σύγχρονες,γὶ΄ αὐτὸ καὶ πρόσφατα βρέθηκε στὸ στόχαστρο τῶν «παραδοσιακῶν» ὁμάδων τῆς Ἐκκλησίας ὅταν ἔκανε εἰδικὴ τελετὴ ἁφῆς τῆς φλόγας γιὰ τοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες τῶν Special Οlympics. Δείχνει πάντως νὰ ἔχει ἐπηρεαστεῖ καθοριστικὰ ἀπὸ τὸν πνευματικό του πατέρα καθὼς διεκδικεῖ τὸ δικαίωμα δημόσιου λόγου γιὰ τὴν Ἱεραρχία.

Λαγκαδὰ Ἰωάννης
Γεννημένος καὶ μὲ/γαλωμένος στὴ Θεσσαλονίκη,ἀποτελεῖ γνήσιο συνεχιστὴ τῶν ἀπόψεων τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Παντελεήμονα Χρυσοφάκη. Ταυτόχρονα εἶχε τὸ πλεονέκτημα νὰ μαθητεύσει καὶ δίπλα στὸν κ.Ἄνθιμο καθὼς ὑπηρέτησε ἐπὶ ἔξι ἔτη ὡς πρωτοσύγκελος τῆς Μητρόπολης. «Μακάριαυτον τὸν ρόλο ποὺ ἔχει ὁ Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης μέσα ἀπὸ τὸ κήρυγμανα τὸν διαδραματίσουν καὶ οἱ πολιτικοί μας» δηλώνει ὁ κ.Ἰωάννης δείχνοντας ὅτι...
ἔχει τὸν κ. Ἄνθιμο ὡς πρότυπο. Σταδιακὰ καλλιέργησε σχέσεις μὲ στελέχη τοῦ ΠαΣοΚ καὶ τῆς ΝΔ στὴ Θεσσαλονίκη.Ἐκλέχθηκε τὸν περασμένο Μάιο καὶ μόλις τέσσερις μῆνες μετὰ πρότεινε τὰ Σκόπια νὰ ὀνομαστοῦν «Δαρδανία» ἢ «Δημοκρατία τῶν Σκοπίων».

Κονίτσης Ἀνδρέας
Πνευματικὸ παῖ/δὶ τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτη Κονίτσης Σεβαστιανοῦ, ἑνὸς πατριώτη ἱεράρχη ποὺ ἀνδρώθηκε τὴ δεκαετία 1930 ὅταν στὴν Ἀλβανία κυριαρχοῦσε ὁ ὁλοκληρωτισμός, ὁ κ.Ἀνδρέας βλέπει τὸν ἑαυτὸ τοῦ γνήσιο συνεχιστή του. Διατηρεῖ ἄμεσες σχέσεις μὲ τὴ ΣΦΕΒΑ, τὴ Συντονιστικὴ Φοιτητικὴ Ἐπιτροπὴ Βορειοηπειρωτικοῦ Ἀγώνα,καὶ χαρακτηριστικὲς τῶν ἀπόψεών του εἶναι οἱ θέσεις ποὺ ἐξέφρασε ὅταν ἡ κυβέρνηση κατήργησε γιὰ λόγους οἰκονομίας τὰ μηχανοκίνητα τμήματα στὶς παρελάσεις. «Τί ἐπιδιώκουν μὲ τὴν ἐν λόγω ἀπόφασή τους καὶ τὶς φαιδρὲς δικαιολογίες γιὰ περικοπῆ τάχα περὶ δαπανῶν; Πῶς θὰ φρονηματίζεται ἡ νέα γενιά,ἂν τυχὸν προκληθεῖ ἀπὸ κάποιον ἀπὸ τοὺς γείτονές μας καὶ χρειαστεῖ νὰ ὑπερασπιστεῖ τὰ αἱματοπότιστα ἐδάφη τῆς ἑλληνικῆς μας πατρίδας;».

Φθιώτιδος Νικόλαος
Πνευματικὸ παιδὶ τοῦ Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης,ὁ κ.Νικόλαος δὲν δείχνει νὰ ἀσχολεῖται ἰδιαίτερα μὲ τὰ ἐθνικὰ θέματα καὶ ἐπὶ αὐτῶν τηρεῖ ἀποστάσεις ἀπὸ τὸν πνευματικό του πατέρα.Εἶναι ὅμως ἕνας λαλίστατος ἱεράρχης ὁ ὁποῖος τοποθετεῖται σὲ ὅλα τὰ μεγάλα ζητήματα ποὺ ἀπασχολοῦν τὴ χώρα καὶ διεκδικεῖ τὸ δικαίωμα νὰ ἔχει ἄποψη καὶ νὰ τὴν ἐκφράζει. Πολλὲς φορὲς ἔχει βρεθεῖ ἀπέναντι ἀπὸ τὶς θέσεις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου.
Παραδοσιακὸς στὶς ἀντιλήψεις του,στηλιτεύει τὶς ἐπικρίσεις ποὺ διατυπώνουν κατὰ καιροὺς πολιτικοὶ κατὰ τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν ἱεραρχῶν. Ἔχει βρεθεῖ πολλὲς φορὲς σὲ δύσκολη θέση,ὅπως στὴν περίπτωση τοῦ σκηνώματος τοῦ μοναχοῦ Βησσαρίωνα,ἀλλὰ καταφέρνει μὲ τοὺς χειρισμούς του νὰ ξεπερνάει τοὺς σκοπέλους.

Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας Κοσμᾶς
Χαμηλῶν τόνων ἱεράρχης.Καλὸς λειτουργὸς καὶ ποιμένας,θεωρεῖται ἕνας ἀπὸ τοὺς πλέον «παραδοσιακοὺς» ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας. Δύσκολα θὰ τὸν ἀκούσει νὰ μιλάει κανεὶς ἀπὸ ἄμβωνος γιὰ τὸν χωρισμὸ Ἐκκλησίας καὶ Κράτους ἢ γιὰ τὸν γάμο τὸν ὁμοφύλων. Ὅταν ὅμως θὰ τὸ πράξει κάτω ἀπὸ τοὺς μειλίχιους τρόπους τοῦ φαίνεται ὁ ἄτεγκτος λόγος του. Οἱ ὑψηλοὶ τόνοι δὲν ταιριάζουν στὸν κ.Κοσμᾶ,εἶναι ὅμως ὁ μητροπολίτης ποὺ προκάλεσε τὴ συζήτηση στὴ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας γιὰ τὴν κάρτα τοῦ Πολίτη. Παρουσιάζεται ἰδιαίτερα σκληρὸς καὶ στὰ ζητήματα τοῦ διαλόγου μὲ τοὺς ἀλλοδόξους καὶ τοὺς ἀλλοθρήσκους. Ἐκλέχθηκε ἐπὶ ἀρχιεπισκοπείας τοῦ μακαριστοῦ Χριστόδουλου.

Πειραιῶς Σεραφεὶμ
Ἡ ἐκλογὴ τοῦ στον /Πειραιᾶ ἔγινε ἐπὶ Χριστόδουλου καὶ τὴν ἀποδέχθηκε σχεδὸν τὸ σύνολο τῆς Ἱεραρχίας. Κληρικὸς μὲ ἰδιαίτερες σπουδές,ἀνάμεσά τους καὶ ἡ Νομική, γόνος ἀστικῆς καὶ παλαιᾶς οἰκογένειας τῶν Ἀθηνῶν, χαρακτηρίστηκε φέρελπις ἱεράρχης. Ὅμως ὁ σκληρός του λόγος ἀποτέλεσε πολλὲς φορὲς τὴν ἀφορμὴ γιὰ τὴ διατύπωση ἐπικριτικῶν σχολίων ἐναντίον του. Οἱ ἐπιστολὲς στὸν ὑπουργὸ Οἰκονομικῶν γιὰ τὶς μασονικὲς στοές, ἡ ἐπιστολὴ στὴ βασίλισσα τῆς Ἀγγλίας κατὰ τοῦ τίτλου τοῦ σὲρ ποὺ ἔδωσε στὸν τραγουδιστὴ Ἐλτον Τζόν, τὰ σκληρὰ σχόλια τοῦ ἐναντίον τῶν ὁμοφυλοφίλων, οἱ ἐπιθέσεις τοῦ κατὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη γιὰ τὸν διάλογο μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικοὺς ἔχουν καταστήσει τὸν κ.Σεραφεὶμ ὡς τὴν ἠχηρὴ φωνὴ τῆς «παραδοσιακῆς» πλευρᾶς τῆς Ἱεραρχίας.

Γλυφάδας Παῦλος
Ἀποτελεῖ γιὰ/ πολλοὺς καλὸ ποιμενάρχη.Πῆρε στὰ χέρια τοῦ μία ἀνύπαρκτη μητρόπολη,ἀφοῦ δημιουργήθηκε λίγο προτοῦ ἐκλεγεῖ,καὶ κατάφερε νὰ τὴν ὀργανώσει καὶ νὰ συστήσει ἱδρύματα καὶ μουσεῖα. Χαμηλῶν τόνων κληρικός,δὲν παύει ὅμως νὰ ἔχει ἀπόψεις καὶ θέσεις γιὰ τοὺς πολιτικοὺς καὶ δὲν διστάζει κὰτ΄ ἰδίαν νὰ τοὺς τὰ «ψάλλει». Διεκδίκησε τὴ συζήτηση στὴν Ἱεραρχία γιὰ τὴν κάρτα τοῦ πολίτη στηρίζοντας τὸν Μητροπολίτη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας καὶ ζήτησε ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο κ.Ἱερώνυμο τὴν ἄμεση λήψη μέτρων κατὰ ὀρθόδοξου κληρικοῦ ὁ ὁποῖος ἔλαβε ὄστια ἀπὸ ρωμαιοκαθολικὸ ἱερέα. Ἐκλέχθηκε ἐπὶ Χριστόδουλου.

Καισαριανὴς Δανιὴλ
Στενὸς συνεργάτης τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, ὑπῆρξε ὁ πρῶτος ἀρχιγραμματέας τοῦ τὸ 1998. «Σκληρὸς παίκτης», ἐξειδικεύεται καὶ τοποθετεῖται σὲ διοικητικῆς φύσεως θέματα ὅπως τὰ οἰκονομικά,οἱ σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ Κράτους καὶ κυρίως οἱ σχέσεις μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.Πολλοὶ τὸν χαρακτηρίζουν ὡς τὸν Θεοκλητὸ Φαρμακίδη τὸν νεότερο,παραπέμποντας στὸν λόγιο ἱεράρχη θεωρητικό της διεκδίκησης τῆς αὐτοκεφαλίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. Δέχεται συχνὰ τὰ βέλη τῶν στελεχῶν τοῦ Φαναρίου ἀλλὰ καὶ τῆς λεγόμενης φιλοπατριαρχικῆς πτέρυγας τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἐκλέχθηκε ἐπὶ Χριστόδουλου καὶ ἦταν ὁ «ὀργανωσιάρχης» τοῦ συλλαλητηρίου γιὰ τὶς ταυτότητες.

Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος
Ἦταν καὶ παραμένει ἕνας ἀπὸ τοὺς «μοναχικοὺς καβαλάρηδες» τῆς Ἱεραρχίας. Δὲν διαθέτει τηλεοπτικὲς κάμερες στὴν ἐπαρχία του γιὰ νὰ μεταδίδουν τὸ κήρυγμά του,ὅμως ὡς γνώστης τῆς τεχνολογίας, ξεπερνᾶ τὰ σύνορά της καθὼς μέσα ἀπὸ τὸ ἰστολόγιο ποὺ διατηρεῖ, κάθε βδομάδα τοποθετεῖται σὲ ὅλα τὰ μεγάλα πολιτικά,ἐθνικά,κοινωνικὰ καὶ οἰκονομικὰ προβλήματα. Οἱ χαρακτηρισμοὶ τοῦ πολλὲς φορὲς εἶναι ὑπερβολικοί, ἐν τούτοις ἔχει συσπειρώσει γύρω του πολλὲς ὁμάδες πιστῶν, πὰρ΄ ὅτι δὲν διστάζει νὰ «κατακεραυνώσει» τὴ θρησκοληψία τους. Πνευματικὸς ἀδελφός του Χριστόδουλου, ἐκλέχθηκε ὅταν Ἀρχιεπίσκοπος ἦταν ὁ μακαριστὸς Σεραφείμ,τὸν ὁποῖον ὑπηρέτησε ὡς Ἀρχιγραμματέας, ἐνῶ ὑπῆρξε ἰδρυτικὸ μέλος τῆς Μοναστικῆς Ἀδελφότητας «Χρυσοπηγή».

Κυθήρων Σεραφεὶμ
Ἐκλεγμένος ἒπ/ἲ Χριστόδουλου,ὁ κ. Σεραφεὶμ εἶναι ἕνας «ἀπρόσμενος παίκτης». Ἀνήκει στὰ λεγόμενα «κατηχητόπουλα» ἀφοῦ μεγάλωσε καὶ ἀνδρώθηκε στὰ κατηχητικὰ σχολεῖα καὶ οὐδεὶς περίμενε ὅτι ἀπὸ τὰ Κύθηρα θὰ δημιουργοῦσε τὸ δικό του «ταμπούρι» καὶ θὰ «ἐκτόξευε» τὰ «βέλη» τοῦ κατὰ γνωστῶν καὶ ἰσχυρῶν μητροπολιτῶν οἱ ὁποῖοι μάλιστα ποιμαίνουν πλούσιες περιοχές. Τὰ μικρὰ Κύθηρα δὲν δείχνουν νὰ τὸν ἐμποδίζουν νὰ ἀποτελεῖ τὸν κύριο ἐκφραστὴ τῶν «παραδοσιακῶν» ὁμάδων καὶ ὀργανώσεων οἱ ὁποῖες διαθέτουν ἀκόμη κάποια δύναμη. Στὸ ἐπίκεντρό του ἐνδιαφέροντός του ὁ διάλογος μὲ τοὺς ρωμαιοκαθολικοὺς καὶ ἡ προάσπιση τοῦ θρησκευτικοῦ καὶ ἐθνικοῦ φρονήματος τῶν νεοελλήνων.
πηγη: romfea.gr