Αμερικανοί, Βέλγοι, Άγγλοι καθηγητές Πανεπιστημίου, που ειδικεύονται σε θέματα ψηφιακών βιβλιοθηκών και διάδοσης της γνώσης μέσω internet, ένας Κροάτης επιχειρηματίας και μία Ελληνοαμερικανίδα καθηγήτρια, κλήθηκαν για να πάρουν μέρος σε συνάντηση, που έγινε την περασμένη Παρασκευή (21/01) με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με θέμα τη μετάβαση των ελληνικών σχολείων στην ψηφιακή εποχή.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του “Βήματος” (24/01), από την πλευρά των Ελλήνων συμμετείχαν, εκτός του Πρωθυπουργού και του υπουργού Πολιτισμού, Π. Γερουλάνου, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, η αναπληρώτρια υπουργός, Φώφη Γεννηματά, η υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ο υφυπουργός, Γ. Πανάρετος και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Βασ. Κουλαϊδής.
Στη σύσκεψη, που έγινε στα αγγλικά και διήρκεσε πέντε ώρες, αρχικά έγινε αναφορά στο θέμα του σχεδιασμού της “ψηφιακής” εποχής στην εκπαίδευση, με τους Αμερικανούς να δηλώνουν, πως είμαστε η πρώτη χώρα, που σχεδιάζει να εφαρμόσει την πολιτική αυτή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να εισαγάγει ως και “ψηφιακά βιβλία” (e readers) στα ελληνικά σχολεία.
Στενός μάλιστα συνεργάτης του Πρωθυπουργού, υπογράμμισε ότι τελικά το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, αφού η ανατύπωση όλων των σχολικών βιβλίων ανά δύο χρόνια λόγω διορθώσεων ή αλλαγών που συχνά γίνονται, φέρνει στο κράτος ένα τεράστιο κόστος.
“Αν τελικά ένα επόμενο βήμα ήταν η χρησιμοποίηση ψηφιακών βιβλίων στις σχολικές τάξεις, η απόσβεση του κόστους τους θα μπορούσε να γίνει μέσα σε δύο ή τρία χρόνια”, τόνισε χαρακτηριστικά.
Στην ελληνική “πρόθεση” να αναδειχθεί σε μια πρωτοπόρο χώρα στην Παιδεία και τη σύνδεσή της με τις νέες τεχνολογίες, που εξέφρασε ο κ. Παπανδρέου, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι Αμερικανοί καθηγητές απάντησαν: “Είσαστε πολύ μπροστά σε σχέση με άλλες χώρες”.
Ακόμη, ο κ. Παπανδρέου επανέλαβε τη σκέψη του για ανάπτυξη προγραμμάτων “από τη βάση προς τα πάνω”, που πρεσβεύει την αρχή ότι στα θέματα ψηφιακού υλικού οι μεγάλες αλλαγές μπορούν να έρθουν κυρίως από κάτω. Με τη συνεννόηση και συνεργασία καθηγητών μεταξύ τους για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων που θα αξιοποιηθούν στη συνέχεια ως “δημοκρατικό εργαλείο ανάπτυξης”, όπως είπε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Παπανδρέου υπογράμμισε ακόμη, πως “πρέπει να δίνουμε στον πολίτη τα εργαλεία ώστε να μπορεί να αποφασίζει και να εφαρμόζει μόνος του προγράμματα που θα κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του. Σε αυτή την κατεύθυνση, αν κάποιος δώσει στους έλληνες μαθητές αντίστοιχα ερεθίσματα, είναι πιθανόν να προκύψουν πολλές μικρές ιδιοφυΐες”.
Τέλος, ο κ. Γερουλάνος αναφέρθηκε στο εκτεταμένο σχέδιο ψηφιοποίησης αρχειακού υλικού, που βρίσκεται σε εξέλιξη στο υπουργείο Πολιτισμού, ενώ ο Αμερικανός εμπειρογνώμονας, Μπρούστερ Κέιλ, που ασχολείται με την ψηφιοποίηση βιβλιοθηκών, αναφέρθηκε στην ανάγκη της χώρας μας να διαχειριστεί πολιτικά τον πολιτιστικό της πλούτο και να τον “ανοίξει” μέσω της τεχνολογίας στον υπόλοιπο κόσμο.
cosmo
Σύμφωνα με δημοσίευμα του “Βήματος” (24/01), από την πλευρά των Ελλήνων συμμετείχαν, εκτός του Πρωθυπουργού και του υπουργού Πολιτισμού, Π. Γερουλάνου, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, η αναπληρώτρια υπουργός, Φώφη Γεννηματά, η υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ο υφυπουργός, Γ. Πανάρετος και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Βασ. Κουλαϊδής.
Στη σύσκεψη, που έγινε στα αγγλικά και διήρκεσε πέντε ώρες, αρχικά έγινε αναφορά στο θέμα του σχεδιασμού της “ψηφιακής” εποχής στην εκπαίδευση, με τους Αμερικανούς να δηλώνουν, πως είμαστε η πρώτη χώρα, που σχεδιάζει να εφαρμόσει την πολιτική αυτή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να εισαγάγει ως και “ψηφιακά βιβλία” (e readers) στα ελληνικά σχολεία.
Στενός μάλιστα συνεργάτης του Πρωθυπουργού, υπογράμμισε ότι τελικά το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, αφού η ανατύπωση όλων των σχολικών βιβλίων ανά δύο χρόνια λόγω διορθώσεων ή αλλαγών που συχνά γίνονται, φέρνει στο κράτος ένα τεράστιο κόστος.
“Αν τελικά ένα επόμενο βήμα ήταν η χρησιμοποίηση ψηφιακών βιβλίων στις σχολικές τάξεις, η απόσβεση του κόστους τους θα μπορούσε να γίνει μέσα σε δύο ή τρία χρόνια”, τόνισε χαρακτηριστικά.
Στην ελληνική “πρόθεση” να αναδειχθεί σε μια πρωτοπόρο χώρα στην Παιδεία και τη σύνδεσή της με τις νέες τεχνολογίες, που εξέφρασε ο κ. Παπανδρέου, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι Αμερικανοί καθηγητές απάντησαν: “Είσαστε πολύ μπροστά σε σχέση με άλλες χώρες”.
Ακόμη, ο κ. Παπανδρέου επανέλαβε τη σκέψη του για ανάπτυξη προγραμμάτων “από τη βάση προς τα πάνω”, που πρεσβεύει την αρχή ότι στα θέματα ψηφιακού υλικού οι μεγάλες αλλαγές μπορούν να έρθουν κυρίως από κάτω. Με τη συνεννόηση και συνεργασία καθηγητών μεταξύ τους για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων που θα αξιοποιηθούν στη συνέχεια ως “δημοκρατικό εργαλείο ανάπτυξης”, όπως είπε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Παπανδρέου υπογράμμισε ακόμη, πως “πρέπει να δίνουμε στον πολίτη τα εργαλεία ώστε να μπορεί να αποφασίζει και να εφαρμόζει μόνος του προγράμματα που θα κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του. Σε αυτή την κατεύθυνση, αν κάποιος δώσει στους έλληνες μαθητές αντίστοιχα ερεθίσματα, είναι πιθανόν να προκύψουν πολλές μικρές ιδιοφυΐες”.
Τέλος, ο κ. Γερουλάνος αναφέρθηκε στο εκτεταμένο σχέδιο ψηφιοποίησης αρχειακού υλικού, που βρίσκεται σε εξέλιξη στο υπουργείο Πολιτισμού, ενώ ο Αμερικανός εμπειρογνώμονας, Μπρούστερ Κέιλ, που ασχολείται με την ψηφιοποίηση βιβλιοθηκών, αναφέρθηκε στην ανάγκη της χώρας μας να διαχειριστεί πολιτικά τον πολιτιστικό της πλούτο και να τον “ανοίξει” μέσω της τεχνολογίας στον υπόλοιπο κόσμο.
cosmo