H τροπολογία του υπουργείου Παιδείας με την οποία θα μπορούν να προσλαμβάνονται από το Ελληνικό Δημόσιο ιεροδιδάσκαλοι («ιμάμηδες») για τη διδασκαλία του Κορανίου στα τεμένη της Θράκης, από ότι φαίνεται θα δημιουργήσει προβλήματα συνοχής στην τρικομματική κυβέρνηση, με κίνδυνο ακόμα και της μη ψήφισής της.
Είναι απολύτως φυσικό για ένα κράτος να διορίζει τους θρησκευτικούς του δασκάλους, για οποιοδήποτε θρήσκευμα εκφράζει μερίδα των πολιτών του.
Η ΝΔ εμφανίζεται διατεθειμένη να υποστηρίξει την τροπολογία, ωστόσο το ΠαΣοΚ και η ΔΗΜ.ΑΡ εκφράζουν αντιρρήσεις. Το πρόβλημα εντοπίζεται όμως κυρίως στο ΠαΣοΚ το οποίο, αν και αρχικά είχε ταχθεί υπέρ, έχει πλέον ανακρούσει πρύμναν και εμφανίζεται αρνητικό. Στην Ιπποκράτους έγινε μάλιστα το μεσημέρι της Δευτέρας κλειστή σύσκεψη για το θέμα αυτό, αλλά δεν ελήφθη συγκεκριμένη απόφαση σύμφωνα με τα όσα μεταδίδονται.
Σύμφωνα ωστόσο με ορισμένες πληροφορίες, η έντονη αντίδραση που έχει εκφράσει για την τροπολογία ο μουσουλμάνος βουλευτής του ΠαΣοΚ Αχμέτ Χατζηοσμάν απασχολεί την ηγεσία του κόμματος. Ο κ. Χατζηοσμάν φέρεται διατεθειμένος ακόμη και να ανεξαρτητοποιηθεί αν το ΠαΣοΚ ψηφίσει την τροπολογία, κάτι που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο εξαιτίας των πολλών ψηφοφόρων και της απήχησης που έχει στη Θράκη ο συγκεκριμένος βουλευτής.
Το κρίσιμο στοιχείο της τροπολογίας, που έρχεται να διορθώσει λάθη και παραλείψεις του προηγούμενου νόμου 3536/2007, είναι ότι οι ιεροδιδάσκαλοι αυτοί θα μπορούν, εφόσον αυτό ζητείται, να διδάσκουν το Κοράνι και σε παιδιά μουσουλμάνων που φοιτούν σε δημόσια σχολεία κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα αποδυναμωθεί ο θερμός των «φροντιστηρίων Κορανίου» (Κουράν κουρσού) που σε μεγάλο βαθμό ελέγχονται και καθοδηγούνται από το τουρκικό Προξενείο στην Κομοτηνή. Αυτός είναι και ο λόγος που τις τελευταίες ημέρες, σε διάφορες ιστοσελίδες και ιστολόγια (blogs), διέρρευσαν διάλογοι από τη «φορτισμένη» συνάντηση που είχε ο τούρκος Πρόξενος Οσμάν Σενέρ με τους μουσουλμάνους βουλευτές κκ. Α. Χατζηοσμάν (ΠαΣοΚ) και Ζειμπέκ Ζειμπέκ (ΣΥ.ΡΙΖ.Α), καθώς και τον πρώην βουλευτή της ΝΔ κ. Ι. Αχμέτ. Ο τελευταίος ήταν το 2007 ο βασικός υποστηρικτής του αρχικού νόμου 3536/2007.
Σύμφωνα με μαρτυρίες ο Τούρκος Πρόξενος φέρεται να δήλωσε «όσο είμαι πρόξενος εγώ, ο νόμος για τον διορισμό ιμάμηδων δεν θα περάσει»,όπως αναφέρει το proxeneio-stop.org
Η τροπολογία προβλέπει ότι θα συγκροτηθεί μία πενταμελής επιτροπή που θα έχει βέβαιη μουσουλμανική πλειοψηφία και η οποία θα αξιολογεί και θα επιλέγει τους ιεροδιδασκάλους. Τα μέλη της θα είναι 1) ο οικείος μουφτής, 2) ένας υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, 3) ένα μέλος ΔΕΠ με ειδίκευση στις ισλαμικές σπουδές, 4) ένας μουσουλμάνος θεολόγος που θα ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας και 5) άλλος ένας μουσουλμάνος θεολόγος που θα ορίζεται από τον μουφτή.
Όσοι επιλέγονται θα υπογράφουν σύμβαση διαρκείας εννέα (9) μηνών με το υπουργείο Παιδείας ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που είχε προκληθεί με τον νόμο 3536/2007, όταν ο μουφτής Κομοτηνής είχε αρνηθεί να υπογράψει τις συμβάσεις πρόσληψης ιμάμηδων - κατόπιν πιέσεων του τουρκικό Προξενείου.
Οι μισθοί των ιεροδιδασκάλων θα γίνεται από την ελληνική Πολιτεία, μαζί με την παροχή ασφάλισης στο ΙΚΑ και συντάξιμα έτη. Παράλληλα, οι ιεροδιδάσκαλοι θα μπορούν να παραδίδουν μαθήματα Κορανίου σε μουσουλμάνους μαθητές που φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Θράκης και έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών. Τα μαθήματα θα λαμβάνουν χώρα εντός του ωραρίου διδασκαλίας. Δεν θα βαθμολογούνται και δεν θα έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. Επιπλέον, η διδασκαλία αυτή δεν θα θεωρείται πρόσθετη απασχόληση και δεν θα απαιτεί πρόσθετη αμοιβή.
Ο στρατηγικός στόχος της Τουρκίας στη Δυτική Θράκη είναι διττός: η παραμονή και η τουρκοποίηση της μουσουλμανικής μειονότητας. Την ίδια στιγμή, το Ελληνικό Κράτος προέβη (από το 1920) σε τραγελαφικά λάθη τόσο στο θέμα της μειονοτικής εκπαίδευσης όσο και στην εν γένει «διαχείριση» της μειονότητας, την οποία έχειπαραδώσει στο Τουρκιό Προξενείο.
Το εν λόγω Προξενείο διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες Διπλωματικές Αρχές της Τουρκίας ανά τον κόσμο. Συντηρεί στη Θράκη ένα τεράστιο φάσμα συλλόγων, τοπικών εφημερίδων, ιμάμηδων, μουφτήδων, πληροφοριοδοτών δημιουργώντας σταδιακά ένα «παράλληλο κόσμο» εντός Ελληνικής επικράτειας.
Αν ο Σαμαράς πάει στην Αγκυρα (το Μάρτιο του 2013) οφείλει να ξεκαθαρίσει στους Ερντογάν-Νταβούτογλου ότι το πάρτυ στη Θράκη τελείωσε και ότι το Προξενείο της Κομοτηνής κλείνει οριστικά μαζί με το Προξενείο της Πόλης, με βάση την αρχή της αμοιβαιότητας.
Θα θυμίσουμε ότι την κατάργηση δύο προξενείων για να αναχαιτισθεί η υπόγεια δράση στελεχών του τουρκικού κατεστημένου στην ελληνική επικράτεια πρότειν με επιστολή του και ο μάχιμος μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον υπουργό Εξωτερικών κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο.
Σε μια κρίσιμη στιγμή για τα εθνικά θέματα και κυρίως για τις σχέσεις με την Τουρκία, ο σεβασμιότητας ζητεί από τον επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας την ανάληψη πρωτοβουλίας ώστε να αντιμετωπιστούν οι προκλητικές κινήσεις οργάνων του τουρκικού κατεστημένου στη Θράκη.Στη μακροσκελή επιστολή του ο μητροπολίτης Σεραφείμ καταγγέλλει ότι διεθνιστικοί κύκλοι, όπως το ίδρυμα «Τζωρτζ Σόρος», καλλιεργούν και πριμοδοτούν τον νέο-οθωμανισμό, οποίος αποτελεί απειλεί για την εθνική ανεξαρτησία.
Μάλιστα, ο σεβασμιότατος Πειραιώς προβαίνει σε δημόσια καταγγελία εναντίον του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή και του προξένου Οσμάν Ιλχάρ Σενέρ για τη δράση τους. Γι’ αυτό, ο μητροπολίτης επικαλείται σχετικές αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί από τοπικούς παράγοντες και δημοσιογράφους περί «καταδολίευσης της εθνικής συνειδήσεως» Ελλήνων πολιτών με μουσουλμανικό θρήσκευμα. Ανάλογες καταστάσεις έχουν καταγραφεί και στη Δωδεκάνησο, από το τουρκικό προξενείο της Ρόδου.
Η λειτουργία του Προξενείου της Πόλης θα είχε νόημα εάν συνέχιζε την ύπαρξή της η ακμάζουσα προ 1955, ελληνική Μειονότητα. Όμως μετά τον συστηματικό εξολοθρεμό της από τους Τουρκους, το Προξενείο αυτό δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο, αλλά με την παύση της λειτουργίας του μπορεί να επιδιωχθεί η παύση του Προξενείου Κομοτηνής, αλλά και της Ρόδου, όπου εσχάτως μας προκύπτουν θέματα "τουρκικής" μειονότητας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Είναι απολύτως φυσικό για ένα κράτος να διορίζει τους θρησκευτικούς του δασκάλους, για οποιοδήποτε θρήσκευμα εκφράζει μερίδα των πολιτών του.
Η ΝΔ εμφανίζεται διατεθειμένη να υποστηρίξει την τροπολογία, ωστόσο το ΠαΣοΚ και η ΔΗΜ.ΑΡ εκφράζουν αντιρρήσεις. Το πρόβλημα εντοπίζεται όμως κυρίως στο ΠαΣοΚ το οποίο, αν και αρχικά είχε ταχθεί υπέρ, έχει πλέον ανακρούσει πρύμναν και εμφανίζεται αρνητικό. Στην Ιπποκράτους έγινε μάλιστα το μεσημέρι της Δευτέρας κλειστή σύσκεψη για το θέμα αυτό, αλλά δεν ελήφθη συγκεκριμένη απόφαση σύμφωνα με τα όσα μεταδίδονται.
Σύμφωνα ωστόσο με ορισμένες πληροφορίες, η έντονη αντίδραση που έχει εκφράσει για την τροπολογία ο μουσουλμάνος βουλευτής του ΠαΣοΚ Αχμέτ Χατζηοσμάν απασχολεί την ηγεσία του κόμματος. Ο κ. Χατζηοσμάν φέρεται διατεθειμένος ακόμη και να ανεξαρτητοποιηθεί αν το ΠαΣοΚ ψηφίσει την τροπολογία, κάτι που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο εξαιτίας των πολλών ψηφοφόρων και της απήχησης που έχει στη Θράκη ο συγκεκριμένος βουλευτής.
Το κρίσιμο στοιχείο της τροπολογίας, που έρχεται να διορθώσει λάθη και παραλείψεις του προηγούμενου νόμου 3536/2007, είναι ότι οι ιεροδιδάσκαλοι αυτοί θα μπορούν, εφόσον αυτό ζητείται, να διδάσκουν το Κοράνι και σε παιδιά μουσουλμάνων που φοιτούν σε δημόσια σχολεία κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα αποδυναμωθεί ο θερμός των «φροντιστηρίων Κορανίου» (Κουράν κουρσού) που σε μεγάλο βαθμό ελέγχονται και καθοδηγούνται από το τουρκικό Προξενείο στην Κομοτηνή. Αυτός είναι και ο λόγος που τις τελευταίες ημέρες, σε διάφορες ιστοσελίδες και ιστολόγια (blogs), διέρρευσαν διάλογοι από τη «φορτισμένη» συνάντηση που είχε ο τούρκος Πρόξενος Οσμάν Σενέρ με τους μουσουλμάνους βουλευτές κκ. Α. Χατζηοσμάν (ΠαΣοΚ) και Ζειμπέκ Ζειμπέκ (ΣΥ.ΡΙΖ.Α), καθώς και τον πρώην βουλευτή της ΝΔ κ. Ι. Αχμέτ. Ο τελευταίος ήταν το 2007 ο βασικός υποστηρικτής του αρχικού νόμου 3536/2007.
Σύμφωνα με μαρτυρίες ο Τούρκος Πρόξενος φέρεται να δήλωσε «όσο είμαι πρόξενος εγώ, ο νόμος για τον διορισμό ιμάμηδων δεν θα περάσει»,όπως αναφέρει το proxeneio-stop.org
Η τροπολογία προβλέπει ότι θα συγκροτηθεί μία πενταμελής επιτροπή που θα έχει βέβαιη μουσουλμανική πλειοψηφία και η οποία θα αξιολογεί και θα επιλέγει τους ιεροδιδασκάλους. Τα μέλη της θα είναι 1) ο οικείος μουφτής, 2) ένας υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας, 3) ένα μέλος ΔΕΠ με ειδίκευση στις ισλαμικές σπουδές, 4) ένας μουσουλμάνος θεολόγος που θα ορίζεται από το υπουργείο Παιδείας και 5) άλλος ένας μουσουλμάνος θεολόγος που θα ορίζεται από τον μουφτή.
Όσοι επιλέγονται θα υπογράφουν σύμβαση διαρκείας εννέα (9) μηνών με το υπουργείο Παιδείας ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που είχε προκληθεί με τον νόμο 3536/2007, όταν ο μουφτής Κομοτηνής είχε αρνηθεί να υπογράψει τις συμβάσεις πρόσληψης ιμάμηδων - κατόπιν πιέσεων του τουρκικό Προξενείου.
Οι μισθοί των ιεροδιδασκάλων θα γίνεται από την ελληνική Πολιτεία, μαζί με την παροχή ασφάλισης στο ΙΚΑ και συντάξιμα έτη. Παράλληλα, οι ιεροδιδάσκαλοι θα μπορούν να παραδίδουν μαθήματα Κορανίου σε μουσουλμάνους μαθητές που φοιτούν σε δημόσια σχολεία της Θράκης και έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών. Τα μαθήματα θα λαμβάνουν χώρα εντός του ωραρίου διδασκαλίας. Δεν θα βαθμολογούνται και δεν θα έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. Επιπλέον, η διδασκαλία αυτή δεν θα θεωρείται πρόσθετη απασχόληση και δεν θα απαιτεί πρόσθετη αμοιβή.
Ο στρατηγικός στόχος της Τουρκίας στη Δυτική Θράκη είναι διττός: η παραμονή και η τουρκοποίηση της μουσουλμανικής μειονότητας. Την ίδια στιγμή, το Ελληνικό Κράτος προέβη (από το 1920) σε τραγελαφικά λάθη τόσο στο θέμα της μειονοτικής εκπαίδευσης όσο και στην εν γένει «διαχείριση» της μειονότητας, την οποία έχειπαραδώσει στο Τουρκιό Προξενείο.
Το εν λόγω Προξενείο διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες Διπλωματικές Αρχές της Τουρκίας ανά τον κόσμο. Συντηρεί στη Θράκη ένα τεράστιο φάσμα συλλόγων, τοπικών εφημερίδων, ιμάμηδων, μουφτήδων, πληροφοριοδοτών δημιουργώντας σταδιακά ένα «παράλληλο κόσμο» εντός Ελληνικής επικράτειας.
Αν ο Σαμαράς πάει στην Αγκυρα (το Μάρτιο του 2013) οφείλει να ξεκαθαρίσει στους Ερντογάν-Νταβούτογλου ότι το πάρτυ στη Θράκη τελείωσε και ότι το Προξενείο της Κομοτηνής κλείνει οριστικά μαζί με το Προξενείο της Πόλης, με βάση την αρχή της αμοιβαιότητας.
Θα θυμίσουμε ότι την κατάργηση δύο προξενείων για να αναχαιτισθεί η υπόγεια δράση στελεχών του τουρκικού κατεστημένου στην ελληνική επικράτεια πρότειν με επιστολή του και ο μάχιμος μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον υπουργό Εξωτερικών κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο.
Σε μια κρίσιμη στιγμή για τα εθνικά θέματα και κυρίως για τις σχέσεις με την Τουρκία, ο σεβασμιότητας ζητεί από τον επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας την ανάληψη πρωτοβουλίας ώστε να αντιμετωπιστούν οι προκλητικές κινήσεις οργάνων του τουρκικού κατεστημένου στη Θράκη.Στη μακροσκελή επιστολή του ο μητροπολίτης Σεραφείμ καταγγέλλει ότι διεθνιστικοί κύκλοι, όπως το ίδρυμα «Τζωρτζ Σόρος», καλλιεργούν και πριμοδοτούν τον νέο-οθωμανισμό, οποίος αποτελεί απειλεί για την εθνική ανεξαρτησία.
Μάλιστα, ο σεβασμιότατος Πειραιώς προβαίνει σε δημόσια καταγγελία εναντίον του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή και του προξένου Οσμάν Ιλχάρ Σενέρ για τη δράση τους. Γι’ αυτό, ο μητροπολίτης επικαλείται σχετικές αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί από τοπικούς παράγοντες και δημοσιογράφους περί «καταδολίευσης της εθνικής συνειδήσεως» Ελλήνων πολιτών με μουσουλμανικό θρήσκευμα. Ανάλογες καταστάσεις έχουν καταγραφεί και στη Δωδεκάνησο, από το τουρκικό προξενείο της Ρόδου.
Η λειτουργία του Προξενείου της Πόλης θα είχε νόημα εάν συνέχιζε την ύπαρξή της η ακμάζουσα προ 1955, ελληνική Μειονότητα. Όμως μετά τον συστηματικό εξολοθρεμό της από τους Τουρκους, το Προξενείο αυτό δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο, αλλά με την παύση της λειτουργίας του μπορεί να επιδιωχθεί η παύση του Προξενείου Κομοτηνής, αλλά και της Ρόδου, όπου εσχάτως μας προκύπτουν θέματα "τουρκικής" μειονότητας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr