ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η Μακεδονία είναι μία και Ελληνική»
Συμμετέχουμε σύσσωμοι και ενεργά σε κάθε εκδήλωση για τη Μακεδονία!
Συμμετέχουμε σύσσωμοι και ενεργά σε κάθε εκδήλωση για τη Μακεδονία!
Εκτός από τα αναρίθμητα ιστορικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ελληνικότητα της Μακεδονίας, η θεμελίωση του ονόματος της Μακεδονίας στηρίζεται, μέσα από τα κείμενα της Αγίας Γραφής, όπου αδιαμφισβήτητα επιβεβαιώνεται και αναδεικνύεται τόσο η ελληνική όσο και η χριστιανική ταυτότητα της Μακεδονίας.
Η Παλαιά Διαθήκη γενικότερα δεν διαφοροποιεί τους Μακεδόνες από τους Έλληνες, γιατί και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες, (Α΄ Μακ. 1,1.3.7.10). Επίσης, το Ταλμούδ διηγείται τη φιλική συνάντηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κατά τη είσοδό του στην Ιερουσαλήμ το 333 π. Χ., με τον αρχιερέα Σίμωνα τον Δίκαιο, ο οποίος τον αποκαλεί «Αλέξανδρο τον Μακεδόνα, Βασιλέα της Ελλάδας».
Αναφορά στη Μακεδονία και στους Μακεδόνες γίνεται και στην Καινή Διαθήκη, όπου μαρτυρείται με ξεκάθαρο τρόπο η ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Ο Απόστολος Παύλος στη δεύτερη περιοδεία του το 50 μ. Χ. βρέθηκε στην Τρωάδα, όπου σε όραμα τού φανερώθηκε «ανήρ Μακεδών τις ην εστώς και παρακαλών αυτόν και λέγων. διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημίν» (Πρξ. 16, 9). Μαζί με τη συνοδεία του πήραν το πλοίο από την Τροία με προορισμό τη Σαμοθράκη. Από εκεί βγήκαν στο λιμάνι της Νεάπολης -σημερινή Καβάλα. Κατόπιν συνέχισαν πεζοί στους Φιλίππους. Στους Φιλίππους ίδρυσε την πρώτη χριστιανική Εκκλησία στην Μακεδονία και βάπτισε τη Λυδία, η οποία είναι η πρώτη χριστιανή επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στη συνέχεια μετέβη στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια.
Η αδιάλειπτη μνεία που γίνεται από τον Απόστολο Παύλο και από τους Πατέρες της Εκκλησίας (Θεοδώρητος, Χρυσόστομος, κ.ά.) για τη Μακεδονία μαρτυρεί τη σπουδαιότητά της για τον Απόστολο.
Οι ιστορικές μαρτυρίες -που αναφέρονται στα χριστιανικά κείμενα- αποτελούν ακλόνητα και αποστομωτικά επιχειρήματα που αποδεικνύουν ότι η ήδη ιστορικά γνωστή ελληνική Μακεδονία υπήρξε η πρώτη χριστιανική περιοχή της Ευρώπης, κάτοικοί της αποτέλεσαν τους πρώτους ευρωπαίους Χριστιανούς και οι πόλεις της ήσαν οι πρώτες εκχριστιανισθείσες πόλεις της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Ο εκχριστιανισμός της Μακεδονίας αποτελεί ισχυρή -και μια ακόμη- ιστορική απόδειξη, η οποία διαψεύδει απόλυτα τους αβάσιμους και ανιστόρητους ισχυρισμούς που προβάλλονται ως επιχειρήματα από τους σημερινούς διεκδικητές του ονόματος της Μακεδονίας και των υποστηρικτών τους.
Τα στοιχεία που αναφέρονται στις Πράξεις των Αποστόλων αποδομούν τις θέσεις των Σκοπίων, οι οποίοι προφασίζονται ότι έχουν ιστορική σχέση με τη Μακεδονία. Οι νεωτερικές αυτές θέσεις είναι μεθοδευμένες και κατασκευασμένες για να εξυπηρετήσουν ως υπάκουοι των ποικίλων συμφερόντων των ισχυρών, εφόσον το νεόδμητο κράτος των Σκοπίων δεν έχει καμιά σχέση με την Μακεδονία και την ιστορική της συνέχεια.
Τα αποδεικτικά στοιχεία που αναδύονται από τα ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής διακηρύττουν περίτρανα την ελληνικότητα της Μακεδονίας και για τον λόγο αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων:
1. Συντασσόμαστε με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, για το θέμα της ονομασίας της FYROM, σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται δεκτή καμία αναφορά του όρου «Μακεδονία» ως συστατικού ονόματος άλλου Κράτους.
2. Απορρίπτουμε, οποιαδήποτε χρήση του ονόματος της Μακεδονίας ή παραγώγου του για την ονομασία του σλαβικής προέλευσης Κράτους των Σκοπίων.
3. Συμμετέχουμε σύσσωμοι και ενεργά σε κάθε εκδήλωση που εκφράζει το περί δικαίου αίσθημα του ελληνικού λαού για το συγκεκριμένο θέμα και αποτυπώνει τη βούλησή του να αγωνιστεί δυναμικά και έως εσχάτων για τα δίκαια της πατρίδας του, υπέρ των οποίων μαρτύρησαν, προσφέροντας κάθε αγαθό και προπάντων τη ζωή και το τίμιο αίμα τους οι πρόγονοι του.
Η Παλαιά Διαθήκη γενικότερα δεν διαφοροποιεί τους Μακεδόνες από τους Έλληνες, γιατί και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες, (Α΄ Μακ. 1,1.3.7.10). Επίσης, το Ταλμούδ διηγείται τη φιλική συνάντηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κατά τη είσοδό του στην Ιερουσαλήμ το 333 π. Χ., με τον αρχιερέα Σίμωνα τον Δίκαιο, ο οποίος τον αποκαλεί «Αλέξανδρο τον Μακεδόνα, Βασιλέα της Ελλάδας».
Αναφορά στη Μακεδονία και στους Μακεδόνες γίνεται και στην Καινή Διαθήκη, όπου μαρτυρείται με ξεκάθαρο τρόπο η ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Ο Απόστολος Παύλος στη δεύτερη περιοδεία του το 50 μ. Χ. βρέθηκε στην Τρωάδα, όπου σε όραμα τού φανερώθηκε «ανήρ Μακεδών τις ην εστώς και παρακαλών αυτόν και λέγων. διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημίν» (Πρξ. 16, 9). Μαζί με τη συνοδεία του πήραν το πλοίο από την Τροία με προορισμό τη Σαμοθράκη. Από εκεί βγήκαν στο λιμάνι της Νεάπολης -σημερινή Καβάλα. Κατόπιν συνέχισαν πεζοί στους Φιλίππους. Στους Φιλίππους ίδρυσε την πρώτη χριστιανική Εκκλησία στην Μακεδονία και βάπτισε τη Λυδία, η οποία είναι η πρώτη χριστιανή επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στη συνέχεια μετέβη στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια.
Η αδιάλειπτη μνεία που γίνεται από τον Απόστολο Παύλο και από τους Πατέρες της Εκκλησίας (Θεοδώρητος, Χρυσόστομος, κ.ά.) για τη Μακεδονία μαρτυρεί τη σπουδαιότητά της για τον Απόστολο.
Οι ιστορικές μαρτυρίες -που αναφέρονται στα χριστιανικά κείμενα- αποτελούν ακλόνητα και αποστομωτικά επιχειρήματα που αποδεικνύουν ότι η ήδη ιστορικά γνωστή ελληνική Μακεδονία υπήρξε η πρώτη χριστιανική περιοχή της Ευρώπης, κάτοικοί της αποτέλεσαν τους πρώτους ευρωπαίους Χριστιανούς και οι πόλεις της ήσαν οι πρώτες εκχριστιανισθείσες πόλεις της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Ο εκχριστιανισμός της Μακεδονίας αποτελεί ισχυρή -και μια ακόμη- ιστορική απόδειξη, η οποία διαψεύδει απόλυτα τους αβάσιμους και ανιστόρητους ισχυρισμούς που προβάλλονται ως επιχειρήματα από τους σημερινούς διεκδικητές του ονόματος της Μακεδονίας και των υποστηρικτών τους.
Τα στοιχεία που αναφέρονται στις Πράξεις των Αποστόλων αποδομούν τις θέσεις των Σκοπίων, οι οποίοι προφασίζονται ότι έχουν ιστορική σχέση με τη Μακεδονία. Οι νεωτερικές αυτές θέσεις είναι μεθοδευμένες και κατασκευασμένες για να εξυπηρετήσουν ως υπάκουοι των ποικίλων συμφερόντων των ισχυρών, εφόσον το νεόδμητο κράτος των Σκοπίων δεν έχει καμιά σχέση με την Μακεδονία και την ιστορική της συνέχεια.
Τα αποδεικτικά στοιχεία που αναδύονται από τα ιερά κείμενα της Αγίας Γραφής διακηρύττουν περίτρανα την ελληνικότητα της Μακεδονίας και για τον λόγο αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων:
1. Συντασσόμαστε με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, για το θέμα της ονομασίας της FYROM, σύμφωνα με την οποία δεν γίνεται δεκτή καμία αναφορά του όρου «Μακεδονία» ως συστατικού ονόματος άλλου Κράτους.
2. Απορρίπτουμε, οποιαδήποτε χρήση του ονόματος της Μακεδονίας ή παραγώγου του για την ονομασία του σλαβικής προέλευσης Κράτους των Σκοπίων.
3. Συμμετέχουμε σύσσωμοι και ενεργά σε κάθε εκδήλωση που εκφράζει το περί δικαίου αίσθημα του ελληνικού λαού για το συγκεκριμένο θέμα και αποτυπώνει τη βούλησή του να αγωνιστεί δυναμικά και έως εσχάτων για τα δίκαια της πατρίδας του, υπέρ των οποίων μαρτύρησαν, προσφέροντας κάθε αγαθό και προπάντων τη ζωή και το τίμιο αίμα τους οι πρόγονοι του.
Το Διοικητικό Συμβούλιο