Υπολογισμοί της υπηρεσίας Ενέργειας μιλούν για εισαγωγή και διάθεση του υγραερίου ως καύσιμο στις αρχές του νέου έτους. Σε συνεδρίες που είχαν τους προηγούμενους μήνες, τα εμπλεκόμενα κυβερνητικά τμήματα και υπηρεσίες (υπηρεσία Ενέργειας, τμήμα Οδικών Μεταφορών, τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και τμήμα Εργασίας) συμφώνησαν ότι πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε η διάθεση του υγραερίου να είναι εφικτή τόσο από τα υφιστάμενα πρατήρια καυσίμων, όσο και από νέες εγκαταστάσεις (σταθμούς) που αναμένεται να δημιουργηθούν αποκλειστικά για το σκοπό αυτό. Όπως συμφωνήθηκε, οι Ηλεκτρομηχανολογικές υπηρεσίες θα αναλάβουν την ειδική εκπαίδευση μηχανικών για έλεγχο των οχημάτων που θα χρησιμοποιούν υγραέριο.
Πώς θα λειτουργεί
Υπάρχουν αυτοκίνητα που εργοστασιακά έχουν εφαρμόσει τις συσκευές υγραεριοκίνησης. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που επιθυμούν να χρησιμοποιούν υγραέριο αλλά τα οχήματά τους δεν έχουν εγκατεστημένο σύστημα, θα πρέπει να μετατρέψουν το όχημά τους σε υγραεριοκίνητο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν παράλληλα και βενζίνη ή πετρέλαιο. Με την εγκατάσταση συστήματος υγραερίου στο αυτοκίνητο υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής καυσίμων. Ο οδηγός, δηλαδή, θα μπορεί να ξεκινά καταναλώνοντας βενζίνη και στην πορεία να αλλάζει την καύση σε υγραέριο ή το αντίθετο. Το υγραέριο είναι κατά πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη, ενώ έχει περίπου την ίδια αποδοτικότητα. Το κόστος του υγραερίου δεν έχει καθοριστεί ακόμα, ωστόσο υπολογίζεται πως θα είναι περίπου 30% φθηνότερο από τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Πηγή: Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»