Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Νέα αύξηση στα διόδια

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΚΟΛΙΑ

Νέα αύξηση κατά 25% αναμένεται από τον Ιανουάριο στα διόδια της Εθνικής Οδού Λαμίας–Θεσσαλονίκης, παρά την αύξηση κατά 40% που ισχύει από χθες στα διόδια των Μαλγάρων, καθώς η εργολαβία μπαίνει στην 4η προγραμματική περίοδο της σύμβασης.
Οι απανωτές αυξήσεις στα διόδια φαίνεται πως δεν έχουν φρένο, αφού οι τράπεζες πιέζουν τον κατασκευαστή να τηρήσει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα για το έργο – Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας, ενώ το υπουργείο Υποδομών αδυνατεί να παρέμβει.

  Νέες Αυξήσεις το 2011

Το έργο εισέρχεται τον Δεκέμβριο στην 4η φάση του χρηματοδοτικού προγράμματος και ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» σχεδιάζει περαιτέρω αύξηση κατά 25% στα διόδια, καθώς η τιμή ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί από 0,03 ευρωλεπτά σε 0,04 ευρωλεπτά (25%) στους 7 σταθμούς διοδίων που εκμεταλλεύεται η εταιρεία (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι, Πυργετός, Λεπτοκαρυά, πλευρικός Γυρτώνης και πλευρικός Μακρυχωρίου).
Έτσι, για το ταξίδι μετ’ επιστροφής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το αντίτιμο θα αυξηθεί κατά περίπου 6,3 ευρώ και θα διαμορφωθεί στα 43,9 ευρώ από 37,6 ευρώ σήμερα.
Υπενθυμίζεται ότι τα διόδια είχαν αναπροσαρμοστεί και στις 2 Ιουλίου με την αύξηση του ΦΠΑ, ενώ από το Μάιο που αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στα Τέμπη, καταγράφεται πτώση 20% στον αριθμό των διελεύσεων, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Μάλγαρα
Από 2 σε 2,8 ευρώ αυξήθηκε χθες η τιμή των διοδίων στο σταθμό των Μαλγάρων που εκμεταλλεύεται το Δημόσιο. Ουσιαστικά, η αύξηση γίνεται για να καλύψει το κράτος τις υποχρεώσεις που έχει απέναντί στην κοινοπραξία από την άτυπη μαζί της για να μη λειτουργήσει το σταθμό στο Αιγίνιο, «που προβλέπονταν στη σύμβαση παραχώρησης», όπως αναφέρει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του.
Αυξάνει δηλαδή το Δημόσιο τα διόδια στα Μάλγαρα για να μείνει κλειστός ο σταθμός στο Αιγίνιο από τον οποίο έχουν καταγραφεί 6 εκατ. διελεύσεις από την αρχή του έτους και αναλόγως, υπάρχουν οφειλές 6 εκατ. ευρώ προς την εταιρεία.
Επισημαίνεται ότι για τα πέντε πρώτα χρόνια κατασκευής του έργου οι τράπεζες έχουν δανείσει στον κατασκευαστή περίπου 650 εκατ. ευρώ από τα 1,3 δισ. ευρώ που απαιτεί η κατασκευή του έργου. Όσο λοιπόν οι τράπεζες δε βλέπουν να εισπράττονται τα έσοδα, τα οποία προέβλεπε το σχέδιο βάσει του οποίου έδωσαν τα δάνεια, πιέζουν τον κατασκευαστή να κάνει αυξήσεις και αυτός με τη σειρά του πιέζει το υπουργείο να του δώσει τα διαφυγόντα από τον σταθμό στο Αιγίνιο που παραμένει κλειστός. Σε αυτό το πλαίσιο, η επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων υπέρ των πολιτών που υποσχόταν στην αρχή της θητείας της η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου, μοιάζει ουτοπική.

πηγή