Kίνητρα που κάνουν τους έλληνες καταναλωτές να θέλουν την κάρτα που θα αντικαθιστά τις αποδείξεις, αναζητούν οι τράπεζες. Στόχος είναι να καταγραφούν όλες οι εμπορικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται, καθώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν επιχειρήσεις που διακινούν περισσότερα εμπορεύματα απ’ όσα αντιστοιχούν στα τιμολόγια που έχουν, ενώ τμήμα αυτών των εμπορευμάτων πωλείται χωρίς απόδειξη.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών βρίσκεται στο τελικό στάδιο συζητήσεων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για την «φοροκάρτα», και το επόμενο δεκαήμερο θα έχει οριστικοποιηθεί η μορφή της, αλλά κυρίως θα έχουν καταλήξει στα κίνητρα για είναι ελκυστική η χρήση της.
Στην κάρτα -που αναμένεται να μπει στη ζωή μας μέσα στο 2011- θα «περνάνε» όλες οι αγορές, ανεξαιρέτως ποσού και θα καταγράφονται μέσω της τράπεζας. Οι τράπεζες θα είναι στην ουσία οι διαχειριστές του προγράμματος καθώς σε τακτά χρονικά διαστήματα (2 ή 3 φορές το μήνα) θα στέλνουν τα στοιχεία με τον τζίρο της κάθε κάρτας στο ΚΕΠΥΟ....
Το πρώτο σκέλος των στοιχείων αφορά το αφορολόγητο του καταναλωτή. Το δεύτερο και σημαντικότερο σκέλος αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων, ώστε να γίνεται αυτόματα η ταυτοποίηση για τον ΦΠΑ που οφείλουν. Η μεταφορά των δεδομένων θα γίνεται με απλό τρόπο: Η φοροκάρτα θα περνά από το μηχάνημα των πιστωτικών καρτών, η τράπεζα θα ενημερώνεται για τη συναλλαγή και θα μεταβιβάζει τα στοιχεία στο ΚΕΠΥΟ.
Και επειδή το ζητούμενο είναι να πεισθούν οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη φοροκάρτα, αναζητούνται τα κίνητρα που θα την κάνουν ελκυστική. Σίγουρα η απαλλαγή από την «χαρτούρα» των αποδείξεων και την καταγραφή τους, είναι ένα κίνητρο όμως θα δοθούν και άλλα, όπως μία μεγαλύτερη έκπτωση στο φόρο ή χαμηλότερο επιτόκιο στην πιστωτική κάρτα -αν η αγορά πληρωθεί με αυτόν τον τρόπο- και ο καταναλωτής έχει και φοροκάρτα με το λογότυπο της ίδιας τράπεζας.
Σε πρώτο στάδιο, η χρήση της κάρτας θα είναι προαιρετική. Η κάρτα δεν θα φέρει όνομα, αλλά ένα αριθμό που θα συνδέεται με το ΑΦΜ του καταναλωτή και εντός των ημερών αναμένεται και η έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
πηγή
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών βρίσκεται στο τελικό στάδιο συζητήσεων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για την «φοροκάρτα», και το επόμενο δεκαήμερο θα έχει οριστικοποιηθεί η μορφή της, αλλά κυρίως θα έχουν καταλήξει στα κίνητρα για είναι ελκυστική η χρήση της.
Στην κάρτα -που αναμένεται να μπει στη ζωή μας μέσα στο 2011- θα «περνάνε» όλες οι αγορές, ανεξαιρέτως ποσού και θα καταγράφονται μέσω της τράπεζας. Οι τράπεζες θα είναι στην ουσία οι διαχειριστές του προγράμματος καθώς σε τακτά χρονικά διαστήματα (2 ή 3 φορές το μήνα) θα στέλνουν τα στοιχεία με τον τζίρο της κάθε κάρτας στο ΚΕΠΥΟ....
Το πρώτο σκέλος των στοιχείων αφορά το αφορολόγητο του καταναλωτή. Το δεύτερο και σημαντικότερο σκέλος αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων, ώστε να γίνεται αυτόματα η ταυτοποίηση για τον ΦΠΑ που οφείλουν. Η μεταφορά των δεδομένων θα γίνεται με απλό τρόπο: Η φοροκάρτα θα περνά από το μηχάνημα των πιστωτικών καρτών, η τράπεζα θα ενημερώνεται για τη συναλλαγή και θα μεταβιβάζει τα στοιχεία στο ΚΕΠΥΟ.
Και επειδή το ζητούμενο είναι να πεισθούν οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη φοροκάρτα, αναζητούνται τα κίνητρα που θα την κάνουν ελκυστική. Σίγουρα η απαλλαγή από την «χαρτούρα» των αποδείξεων και την καταγραφή τους, είναι ένα κίνητρο όμως θα δοθούν και άλλα, όπως μία μεγαλύτερη έκπτωση στο φόρο ή χαμηλότερο επιτόκιο στην πιστωτική κάρτα -αν η αγορά πληρωθεί με αυτόν τον τρόπο- και ο καταναλωτής έχει και φοροκάρτα με το λογότυπο της ίδιας τράπεζας.
Σε πρώτο στάδιο, η χρήση της κάρτας θα είναι προαιρετική. Η κάρτα δεν θα φέρει όνομα, αλλά ένα αριθμό που θα συνδέεται με το ΑΦΜ του καταναλωτή και εντός των ημερών αναμένεται και η έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
πηγή